ک.ج.ک: عفرین گورستان فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ خواهد بود

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در واکنش به عملیات هوایی و زمینی علیه عفرین بیانیەای منتشر کرده و گفته است عفرین بە گورستان تبهکاران فاشیست احزاب عدالت و توسعە و حرکت ملی تبدیل خواهد شد

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در واکنش به عملیات هوایی و زمینی علیه عفرین بیانیەای منتشر کرده و گفته است عفرین بە گورستان تبهکاران فاشیست احزاب عدالت و توسعە و حرکت ملی تبدیل خواهد شد

 

در بیانیه ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک خاطرنشان شد که اردوغان با حمله به عفرین خصومت با کردها را وارد مرحله‌ تازه‌ای کرده است.

 

ک.ج.ک یادآوری کرده است که عفرین مدل دمکراسی منطقه‌ای در سوریه است و آمریکا، روسیه و اروپا با این حمله موافقت کرده‌اند و با در دشمنی با کردها به شرکای اردوغان مبدل شده‌اند.

 

ک.ج.ک تأکید کرده است که خلق عفرین در برابر حملات از خود محافظت می‌کند و جنبش آزادی‌خواهی کردستان هم با تمام توان خود از عفرین دفاع خواهد کرد.

 

ریاست مشترک شورای رهبری ك.ج.ك در بیانیەای اعلام کرد هدف حکومت ترکیه از حمله به عفرین، از بین بردن سیستم دمکراتیك موجود در این منطقه است که بر پایه دوستی خلق‌های کرد، عرب و ترکمن تأسیس شده است. ائتلاف حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی همچنین دیدگاهی فاشیستی درباره کردها دارد و می‌خواهد با نابود کردن دستاورد آنها، حاکمیت خود را پایدار کند.

 

این بیانیه می‌افزاید: مردم عفرین از آغاز جنگ داخلی در سوریه تاکنون اجازه ندادەاند گروههای ضد بشری وارد خاک آنها شوند. آنها حملات داعش، النصره و گروههای تبه‌کار دیگر را درهم شکستەاند. عفرین منطقەای آزاد در سوریه است که صدها هزار جنگ‌زدەی آواره سوری را در خود پناه داده است. مردم عفرین با مشارکت زنان مناطق خود را اداره کردند. دولت ترکیه که پیش از این با استفاده از داعش سعی داشت کردها را در کوبانی خفه کند، اینبار خود رأسا به عفرین حمله کرده است. اردوغان می‌خواهد انتقام شکست داعش را بگیرد و از اینکه نیروهای دمکراتیك و روزنامه‌نگاران و دانشگاهیان و فعالان سیاسی را تروریست بنامد ابایی ندارد.

 

ك.ج.ك گشوده شدن حریم هوایی بر هواپیماهای جنگی ترکیه را حاکی از یک تجارت کثیف توسط روسیه و سوریه عنوان کرده و می‌گوید: کردها تاکنون در برابر گروههای ضدبشری داعش و النصره مبارزه کردەاند اما با چنین معامله شرم‌آوری مواجه شدند. هیچ توضیحی از سوی روسیه و سوریه برای مردم عفرین قابل قبول نخواهد بود. آنها شریک جنایت ترکیه شدەاند و تبعات سیاست خود را خواهند دید.

 

ک.ج.ک همچنین تصریح می‌کند که امریکا با اعلام دوری از عفرین در واقع دولت ترکیه را برای حمله به آن تشویق کرده و در این وقایع سهیم است. آمریکا و اتحادیه اروپا و ناتو بر سرکوب گسترده داخلی در ترکیه و اقدامات فاشیستی آنها علیه کردها در عفرین سرپوش گذاشته و چشمان خود را بر این ظلم بستەاند. آنها پشتیبان دولت کنونی در ترکیه هستند.

 

این بیانیه با محکوم کردن سکوت بین‌المللی، خواستار دفاع بشریت از اجتماعات فدراسیون دمکراتیك شمال سوریه شده و می‌افزاید: مقاومت عفرین نباید تنها گذاشته شود. این مقاومت به شهبا و مناطق غرب فرات نیز کشیده خواهد شد. عفرین نیرویی اساسی برای دمکراتیزه شدن خاورمیانه خواهد بود. همه باید در کنار مبارزن در برابر نیروهای اشغالگر بایستند و از محلات و خانەهای خود دفاع کنند. باور به پیروزی و آزادی از هر سلاحی قوی‌تر است. سینەها در برابر فاشیسم سپر خواهند شد. مردم قهرمان عفرین، دلاوری خود را به جهان نشان خواهند داد. همانطور که در یکم نوامبر، مردم جهان برای کوبانی به پا خاستند، برای عفرین نیز باید بپا خیزند. کوبانی به داعش پایان داد، عفرین هم می‌تواند به دوران سیاه ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ پایان دهد. جنبش آزادیخواه کردستان با تمام توان با عفرین خواهد بود.