ک.ج.ک: ما رویای رفقایمان روبار، خلیل و مراد را محقق می‌کنیم

ک.ج.ک یاد شهیدان حسین پویراز، نیهات آیاز و احمد کلچ را گرامی داشت. ک.ج.ک گفت،"ما دوباره با شهیدانمان عهد می‌بندیم تا رویاهای آنها و همه‌ی شهیدان را که کردستانی آزاد، ترکیه و خاورمیانه‌ای دمکراتیک  است، را محقق کنیم."

روئسای مشترک شورای رهبری ک.ج.ک یاد حسین پویراز، نیهات آیاز و احمد کلچین را گرامی داشت که در ژانویه ی ۲۰١۷ در بمباران هوایی دولت فاشیست ترکیه در مناطق حفاظت شده‌ی مدیا به کاروان شهدا پیوستند.

 

در بیانیه‌ی ک.ج.ک به همین مناسبت آمده است:

"رفیق روبار دجله (حسین پویراز) که به همراه خانواده‌اش در سال ۱۹۷۶ به مبارزات آزادی پیوسته است، در سال ۱۹۷۹ به صورت رسمی به صفوف مبارزان آزادی پیوست. رفیق روبار در تاریخ مبارزات خود به مدافع خط فکری رهبر آپو و پ.ک.ک تبدیل شد و علیه همه ی نقشه ها برای نابودی پ.ک.ک مبارزه کرد.

 

رفیق روبار در عملیات آماده سازی گریلاها در ۱۵ آگوست ۱۹٨۴ نقش مهمی داشت و در بوتان گریلا بوده است. در یک درگیری مسلحانه زخمی شد و به دست دشمن افتاده و دستگیر شده است. وی در زندان به مقاومت ادامه داده است. پس از آزادی از زندان باز هم به کوهستانهای کردستان بازگشته است و در چندین قسمت مبارزه کرده است.

 

رفیق خلیل هم در سال ۱۹۷۹ با پ.ک.ک آشنا شده است و در سال ۱۹٨۶ به نیروهای گریلا پیوسته است. رفیق خلیل هم در کوهستان و هم در سایر بخشها همانند رفیقی فداکار مبارزه کرده است. بر اساس خط‌مشی پ.ک.ک با جدیت به مبارزه پرداخته است. در مدت مبارزات خود به طور مداوم مدافع راه رهبر آپو بوده و برای یک زندگی آزاد و دمکراتیک مبارزه کرده است.

 

رفیق مراد (احمد کلچ) در سال ۱۹۹۹ به صفوف جنبش آزادی پیوسته است و از اروپا به کوهستانهای کردستان بازگشته است.

 

شهادت این رفقا برای ما زیان بزرگی به شمار می‌رود. مقاومت و مبارزات آنها به طور مداوم به ما نیرو می‌بخشد.

 

ما عهد خود را برای تحقق کردستانی آزاد، ترکیه و خاورمیانه‌ای دمکراتیک که آرمان و آرزوی آنها و همه‌ی شهدای ماست تجدید می‌کنیم."