ک.ج.ک "هفته‌ی قهرمانی" را گرامیداشت

روزهای ۲۱ تا ۲٨ام ماه مارس/ ١ تا ٨ فروردین از سوی جنبش آزادیخواهی خلق‌مان به عنوان هفته‌‌ی قهرمانی نام‌گذاری شده‌ است.

روزهای ۲۱ تا ۲٨ام ماه مارس/ ١ تا ٨ فروردین از سوی جنبش آزادیخواهی خلق‌مان به عنوان هفته‌‌ی قهرمانی نام‌گذاری شده‌ است. در روز ۲۱ام مارس ۱۹٨۲ / ١ فروردین ١٣۶١، "مظلوم دوغان" در زندان آمَد به شهادت رسید و در روز ۲٨ام مارس ۱۹٨۶/٨ فروردین ١٣۶۵ نیز فرمانده "معصوم کورکماز" به شهادت رسید.

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان ـ ک.ج.ک با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با هفته‌ی قهرمانی اعلام کرد که به حاکمیت حزب عدالت و توسعه(آ.ک.پ) و حزب حرکت ملی(م.ه.پ) در ترکیه پایان خواهند داد.

 

ک.ج.ک در بیانیه‌ی خود تصریح کرده:"مبارزات خلق کُرد بر اساس پیروی از خطمشی قهرمانی تداوم می‌یابد. این مبارزه از کاوه‌ی آهنگر آغاز گشته و توسط مبارزینی همچون "مظلوم دوغان"، "معصوم کُرکماز"، "زکی آلکان"، "رخشان دمیرَل"، بریوان و روناهی تداوم بخشیده می‌شود.

 

ک.ج.ک همچنین در رابطه با گرامیداشت نوروز در شهر آمَد چنین آورده است :"قیام جوانان و زنان در نوروز سال ۲۰۰۶ در شهر آمَد شمال کردستان که طی آن برقراری سیستم کنفدرالیسم‌ دمکراتیک را اعلام کردند، با اراده‌ترین موضع برای مبارزه بود. موضع مبارزاتی خلق آمَد همواره به موضعی برای تمام خلق کُرد مبدل گشته است و این موضع را در قیام سال ۲۰۰۶ به خوبی نمایان ساختند."

 

در بخشی دیگر از بیانیه‌ی ک.ج.ک آمده است:"حاکمیت فاشیسم احزاب حاکم بر ترکیە، در هر موقعیت و مکانی اراده‌ی خلق کُرد را هدف قرار می‌دهد. دو سال پیش با حمله به شهرهای جزیر، نصیبین و شرناخ در شمال کردستان، شهرهای کردنشین را به ویرانی کشاندند و در تاریخ ۲۰ ژانویه‌ی ۲۰۱٨ نیز با حمله به عفرین، هزاران شهروند کُرد را آواره کردند. بار سنگین مبارزه با فاشیسم در جریان قیام مردم شمال کردستان علیه رژیم ترکیه در سال ۱۹۹۰ ، قیام خلق آمَد در سال ۲۰۰۶ و همچنین مقاومت شهرهای خودمدیریتی شمال کردستان طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، مقاومت کوبانی و شنگال در سال‌ ۲۰۱۴ و مقاومت کنونی عفرین در سال ۲۰۱٨، بر دوش گریلا‌ها و مبارزان راه آزادی و خلق‌مان بوده است."

 

ک.ج.ک در پایان بیانیه‌ی خود تاکید کرده است:"با الهام از شیوه‌ی مبارزاتی شهیدان قهرمانمان و با بهره‌گیری از موضع مبارزه‌جویانه‌ی خلق‌مان، در نوروز سال ۲۰۱٨ مبارزات خود را گسترش می‌دهیم. حاکمیت فاشیسم "آ.ک.پ" و "م.ه.پ" را با شکست مواجه خواهیم کرد و خاورمیانه‌ای آزاد و دمکراتیک را بنیاد می‌نهیم."