ک.ن.ک: تلاش کنیم ۲۰۱۹، سال رسیدن به اهداف خلق کرد باشد

ک.ن.ک طی بیانیه‌ای علاوه بر تبریک سال نو میلادی به خلق کرد و سایر خلقها تاکید کرد، "خلق کرد باید پیروز شود، چون برای کردستان غیر از پیروزی گزینه‌ای وجود ندارد".

کنگره‌ی ملی کردستان-ک.ن.ک، به مناسبت آمدن سال نو میلادی بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به خلق کرد و همه‌ی جهان تبریک گفت.

 

ک.ن.ک در بیانیه‌ی خود به اشغالگری و حملات دولت ترکیه علیه خلق کرد در باکور(شمال)، باشور (جنوب) و روژاوا و همچنین اشغال عفرین اشاره کرد و گفت: تاکنون جنگ و مقاومت همچنان در عفرین ادامه دارد. این مقاومت تا آزادی عفرین ادامه خواهد داشت".

 

همچنین به اهمیت فعالیتها برای پایان دادن به حصر اوجالان و بخصوص اعتصاب در زندانها اشاره کرده و گفت:"اکنون مبارزان کردستان زندانهای اشغالگران را به میدان مقاومت تبدیل کرده‌اند، این مقاومت چه در زندانها باشد، چه مقاومت گریلاها باشد و چه در عرصه‌ی سیاست انجام شود، بی‌نظیر است و مشروع و باشکوه می‌باشد".

 

ک.ن.ک نگرانی خود را در مورد عدم اتحاد نیروهای کردی بعد از اشغال کرکوک و تجربه نگرفتن از این واقعه‌ی تلخ عیان کرد و گفت، امیدوار است در سال جدید قدمهای اساسی به طرف اتحاد ملی برداشته شود و مشکلات موجود حل شوند.

 

ک.ن.ک در مورد روژهلات کردستان گفت:"دفاع و مبارزات خلق ادامه دارد. دولت ایران نیز همانند دولت ترکیه امسال نیز به حملات خود به خلق کرد ادامه داد و حتی به باشور کردستان حمله کرد. خلق کرد و نیروهای کردستانی نیز پاسخ این حملات را دادند و از خود دفاع کردند".

 

"هرچند ایران بتواند خارج از مرزهای خود حمله کند، اما در داخل با بحرانهای جدی مواجه است. در نهایت اینها سبب تاسیس نیروهای دمکراتیک در ایران و روژهلات خواهد شد و آشتی و آزادی پدید خواهد آمد".

 

ک.ن.ک به حملات دولت ترکیه به روژاوا اشاره کرده و می‌گوید:"اکنون وضعیت روژاوا به بحث اصلی محافل بین‌المللی تبدیل شده است. نیروهای مدافع خلق به طور کامل در آماده باش هستند. رهبران سیاسی و اداری روژاوا نیز در حال تلاشهای گسترده ی سیاسی و دیپلماسی هستند. روژاوا از هر جهت به همکاری نیاز دارد. دفاع از دستاوردهایش از اهداف اصلی میباشد. باید همه‌ی خلق کرد و همه‌ی نیروهای کردستانی و دوستان کردها، به طور مداوم به کار و تلاش بپردازند و از روژاوا و کردستان حمایت کنند".

 

در پایان پیام، ک.ن.ک بازنگری داخلی را حائز اهمیت می‌داند. همچنین تاکید می‌کند "باید کردها پیروز شوند، چون در شرایط کنونی کردستان غیر از پیروزی، گزینه‌ی دیگری وجود ندارد."