ک.ن.ک: حکومت اقلیم و دولت عراق عاملان ترور اقبال مرادی را شناسایی و به مجازات برسانند

کنگره ملی کردستان ترور اقبال مرادی مدافع حقوق بشر را بشدت محکوم کرده و از مسئولان حکومت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق خواست تا عامل حمله را هر چه زودتر شناسایی و مجازات نماید

کنگره ملی کردستان ترور اقبال مرادی مدافع حقوق بشر را بشدت محکوم کرده و از مسئولان حکومت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق خواست تا عامل حمله را هر چه زودتر شناسایی و مجازات نماید

 

کمیته حقوق بشر کنگره ملی کردستان- ک.ن.ک با صدور بیانیه‌ای در رابطه با ترور اقبال مرادی اظهار می‌نماید:"این اولین بار نیست که فعالان و میهن‌دوستان دیگر بخش‌های کردستان در جنوب کردستان به قتل می‌رسند. بدون شک چنین رویدادهایی نشانه فعالیت‌ گسترده سازمان‌های جاسوسی رژیم‌های اشغالگر در جنوب کردستان است. عدم اهمیت کافی در محافظت از شهروندان دیگر بخش‌های کردستان از سوی نهادهای امنیتی جنوب هم یکی دیگر از دلایل چنین رویدادهاست. بهمین دلیل لازم است سازمان‌های امنیتی تدابیر لازم را اخذ نموده و ضمن اعلام هویت عاملان آنان را به دادگاهی بکشانند."

 

کنگره ملی کردستان از فعالیت اقبال مرادی همچون پیشمرگ در انقلاب خلق‌های ایران یاد کرده و می‌گوید:"پس از آنکه جمهوری اسلامی به قدرت رسید اقبال مرادی از سوی رژیم در ١٩٨٢ بازداشت شد و دو سال در زندان مریوان حبس گردید. پس از آزادی به فعالیت‌های آزادیخواهی و حقوق بشری ادامه داد."

 

ک.ن.ک در ادامه به تهدیدهای نیروهای اطلاعاتی علیه اقبال مرادی اشاره کرده و خاطرنشان کرده که وی در سال ٢٠٠۵ مجبور به ترک روژهلات و اقامت در منطقه پنجوین جنوب کردستان گردید.

 

در ادامه آمده است:"اقبال مرادی از اعضای رهبری جمعیت حقوق بشر کردستان بود. وی نقض حقوق بشر و جرایم رژیم‌های غاصبگر در کردستان را برای افکار عمومی بازتاب می‌داد. سال ٢٠٠٨ به همین دلیل هدف حمله تروریستی قرار گرفته و زخمی شد، اقبال مرادی پدر زانیار و عموی لقمان مرادی بود. زانیار و لقمان از سال ٢٠٠٩ همچون زندانی سیاسی تحت ظلم و ترور دولتی قرار گرفته و حکم اعدام علیه آنان صادر شده است."

 

کنگره ملی کردستان در پایان بیانیه ضمن اعلام انزجار نسبت به ترور اقبال مرادی، حکومت اقلیم کردستان و دولت عراق را فراخواند تا هر چه زودتر عاملان این جنایت سازمانیافته را شناسایی، بازداشت و به جزای عمل ننگین خود برسانند.