کاراییلان: با مقاومت عفرین پیروزی مسجل شده است

مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری پ.ك.ك با شرکت در برنامه ویژه رادیو "دنگِ ولات" به مقاومت عفرین، وضعیت رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان و خارج نمودن نیروهای ه.پ.گ از شنگال پرداخت

مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری پ.ك.ك با شرکت در برنامه ویژه رادیو "دنگِ ولات" به مقاومت عفرین، وضعیت رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان و خارج نمودن نیروهای ه.پ.گ از شنگال پرداخت

مراد کاراییلان به مقاومت رهبر آپو در زندان امرالی اشاره کرده و افزود: مسئولین جنبش آزادیخواهی بزودی در رابطه با وضعیت رهبر خلق کُرد بیانیه‌ای منتشر خواهند کرد.

 

مراد کاراییلان در آغاز سخنان خود ضمن تبریک نوروز به رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان، خانواده شهدا و تمام گریلاها و مبارزان کردستان، خلق میهن‌دوست و تمام آزادیخواهان از شهیدانی که برای زنده نگه‌داشتن نوروز جان خود را فدا کرده و به سمبل نوروز مبدل شده‌اند تجلیل نمود.

 

کاراییلان در این رابطه افزود:" نوروز تنها روز شادی و پایکوبی نیست. ما نوروز را جشن ارتقای مبارزه و وسیله‌ای برای گسترش روحیه ملی، اتحاد و آغاز مرحله نوین انقلاب محسوب می‌کنیم. اولین گام برای تشکیل حزبمان در نوروز ١٩٧٣ برداشته شد. رهبر آپو نوروز را جشن ملی، روز مقاومت، صیانت از میهن عنوان کرد و تا به امروز هم با همین ویژگی‌ها از جشن نوروز استقبال می‌کنیم."

 

کاراییلان همبستگی با مقاومت عفرین و اعلام وفاداری به عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد در جشن‌های نوروز هر چهار بخش کردستان و خارج از میهن را نشانه واضح ارتقای اتحاد ملی نامید.

 

مراد کارییلان جزئیاتی را در رابطه با وضعیت عبدالله اوجالان در زندان امرالی اظهار نمود:"رژیم اشغالگر تُرک به تحمیل نژادپرستی بر خلق ما و بر امرالی ادامه می‌دهد، و در مقابل تشدید حملات رژیم ترکیه، مقاومت تاریخی و انسانی رهبر آپو همچنان ادامه دارد. اطلاعات تازه‌ای از وضعیت رهبر آپو کسب کرده‌ایم که لازم نمی‌بینم اکنون به همه آنان بپردازم. مدیریت جنبش در روزهای آتی بصورت رسمی بیانیه‌ای را در این رابطه صادر می‌کند و افکار عمومی و خلقمان را در جریان قرار خواهند داد."

 

طبق گزارش‌‌های دریافتی، رژیم غاصبگر ترک همراه با روسیه توافقنامه استراتژیکی را مابین خود امضا کرده‌اند، برای توقف مقاومت در عفرین هیئتی را به امرالی اعزام کرده و بر رهبری فشار آورده‌اند. حتی مواردی را از رهبری مطالبه کرده‌اند، تمام خواسته‌های آنان با مخالفت قاطع رهبری مواجه شده است. در این راستا به سیستم شکنجه امرالی سرعت بخشیده‌اند."

 

کاراییلان به موضوع انتقال ٣٠٠ عنصر کارآزموده و تبهکار حرفه‌ای داعش از سوی میت ترکیه به ‌شهر عفرین پرداخته و اظهار کرد:"دشمن بشدت در فشار قرار گرفته است. سازمان میت ٣٠٠ داعشی اهل چچن آموزش دیده و حرفه‌ای را تحت نام "ارتش آزاد" به جنگ عفرین فرستاده‌اند. همچنین ٣٠٠ داعشی قرقیزستانی را هم مورد استفاده قرار داده‌اند. این اطلاعات مستدل و موثق هستند. آشكارا اعلام کنم که رژیم ترکیه تمام بنیادگراهای جنگ چندین ساله عراق و سوریه را گردهم آورده و آنان به عفرین حمله کرد."

 

کاراییلان در رابطه با اشغال مرکز شهر عفرین از سوی تبهکاران گفت:"دشمن پس از ۵٨ روز مقاومت بی‌امان و شبانه روزی و درپی عقب‌نشینی تاکتیکی مبارزان توانست وارد شهر شود. اقدام به "عقب‌نشینی تاکتیکی" برای جلوگیری از کشتار جمعی مردم و ویرانی شهر صورت گرفت و تصمیم کاملا صحیحی است. خلقمان خوب بداند این عقب‌نشینی کوتاه مدت و برای نیل به پیروزی لازم است. پیروزهای بزرگی در راه است و فاز دوم مقاومت عفرین اینگونه آغاز شده است."