کاراییلان: گریلای سده ٢١ را به میدان خواهیم فرستاد

​​​​​​​مراد کاراییلان فرمانده ن.پ.گ گفت:"راهکار ویژه گریلای مختص سده‌ی ٢١ را در کردستان آفریده‌ایم. در این زمینه علنی هستیم وبر مواضع خود اصرار خواهیم کرد"

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق- ن.پ.گ در گفتگو با خبرگزاری فرات از نوسازی ساختار و رویکردهای نوین مبارزه سخن به میان آورد و یاداوری کرد که این پروژه در نشست عالی فرماندهی ن.پ.گ مورد پذیرش قرار گرفته است.

 

کاراییلان در اظهارات خود تصریح کرد که نیروی گریلا همیشه بازیگر اساسی حل مسئله کرد و دمکراتیزاسیون ترکیه بوده و این جایگاه را بیش از پیش تقویت خواهند کرد.

 

وی افزود:"اگر نیروهای گریلا از میان رفته بودند سیاست کشتار و امحای کردها به آسانی از سوی [دولت ترک] انجام می‌شد و مسئله کرد را تصفیه می‌کردند."

 

کاراییلان با یادآوری نقش حیاتی گریلا در مرحله کنونی گفت:"عدم حضور گریلا راه را برای نهادینه کردن نژادپرستی توسط رژیم هموار می‌کند. از این رو همچنان که گریلا تاکنون نقش پیشاهنگی مبارزه آزادیخواهی خلق کرد و مبارزه دمکراسی‌‌خواهی را علیه فاشیسم به انجام رسانده از این به بعد هم نقش پیشاهنگی خود را ادامه خواهند داد."

 

کاراییلان خاطرنشان کرد که رژیم ترکیه در جنگ زمینی با شکست قاطع روبرو شده و تنها ابزار باقیمانده در دست ارتش ترک جاسوسی‌گری، مزدوریگری و جنگ روانی است. وی گریلاهای کردستان را دارای توان بالای رهبری ایدئولوژی و سیاست عنوان کرد.

 

کاراییلان سپس به استقرار ارتش غاصب ترک در شمال کردستان پرداخته و یادآوری کرد:"دولت ترک خوب می‌دانند که در صورت مدرنیزه کردن ارتش خود و کاهش تعداد آن با خلأهای بزرگی روبرو خواهند شد. در بسیاری از مناطق کردستان ٢۵ تا ٣٠ هزار نیرو مستقر کرده‌اند. به الکه، شرنخ، چله و شمذینان نگاه کنید. به عنوان مثال جمعیت چله تنها ٩ هزار نفر است اما رژیم ترک ٢۴ هزار ارتشی به آن گسیل کرده است. این همه تنها برای جلوگیری از ورود گریلا به شهرهای شمال کردستان است. از این امر آگاهند که درصورت کاهش نظامیان خود نیروهای گریلا جای آنان را خواهند گرفت و خلا موجود را نیروهای حرفه‌ای گریلا پر خواهند کرد. در این صورت آن مناطق برای همیشه از چنگال آنان خارج می‌شود.

 

کاراییلان سپس به شبه‌نظامیان روزمزد ارتش ترک پرداخت و افزود:"نظامیانی که برای پول می‌جنگند توانایی مقاومت در برابر ضربات گریلایی را ندارند. در هر حمله گریلایی آنان را می‌شود در حال فرار دید، این شبه‌نظامیان به تمامی با شکست مواجه شده‌اند.

 

به همین دلیل تنها راه باقیمانده برای دولت ترک حملات هوایی است. هم تعداد ارتش خود را افزایش داده و با شبه‌نظامیان به پینه‌کردن ارتش رنجور و خسته پرداخته است. با حملات هوایی سعی می‌کند از این بن‌بست خارج شود. حملات هوایی را بر اساس فعالیت‌های جاسوسی و مزدوریگری و ابزارالات جنگی انجام می‌دهد. سعی می‌کنند اراده شکسته شده خود را اینگونه سرپا نگه دارند."

 

ارتش ترکیه یک ارتش بیچاره و درمانده است

مراد کاراییلان افزود:"گریلا به شیوه‌‌های نوین جنگ و تاکتیک‌های نبرد مجهز شده و توانایی پوچ کردن راهکارهای استخباراتی و جاسوسی ترک را کسب کرده است. ما اکنون در این رابطه پیشرفت‌های بزرگی را کسب کرده‌ و همچنان به پیش می‌رویم. به همین دلیل تاکتیک‌های ارتش ترک با شکست مواجه شده‌اند. ارتش ترکیه در مقابل نیروهای گریلا یک ارتش بیچاره و درمانده است. در جنگ زمینی به تمامی شکست خورده‌اند، تمام نیروی خود را در عرصه هوایی به کار می‌گیرند."

 

گریلا رویکردهای نوینی را پی می‌گیرد

مراد کاراییلان سپس به نوسازی بدنه و رویکردهای نبرد نیروهای گریلای جنبش آزادیخواهی کردستان پرداخت. وی در این مورد به نقش رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و دستورالعمل‌‌ها و پارادایم وی در این چهارچوب اشاره کرده و گفت:" در دو سال اخیر پروژه نوسازی را به اجرا گذاشته‌ایم... با این پروژه تلاش می‌کنیم که گریلای سده ٢١ را در کردستان بیافرینیم. موفقیت در این پروژه شیوه گریلای کلاسیک در کردستان را به تمامی تغییر خواهد داد. چگونگی جنگ، حرکت نیروها، استقرار و سازماندهی متحول می‌شود. بدون شک این پروژه تجربه ٣۴ سال جنگ گریلایی را مبنا قرار خواهد داد. هدف ما آفریدن گریلایی است که تکنولوژی مدرن دشمن و رویکردهای استخباراتی وی را پوچ کرده و خود ابتکار عمل را در جنگ با دشمن بدست گیرد. گریلای سده ٢١ اینچنین به پیروزی دست می‌یابد."


کاراییلان تصریح کرد "در این زمینه علنی هستیم وبر مواضع خود اصرار خواهیم کرد و مراحل اجرایی نمودن آن را آغاز کرده‌ایم."

 

خلق و گریلا دوشادوش همدیگر هستند

کاراییلان در ادامه سخنان خود رویکرد مبارزه را رویکرد خلق انقلابی نامیده گفت:"در استراتژی جنگ خلق انقلابی تمام وظایف بر دوش گریلا نخواهد بود، یعنی گریلا تنها نیست. بخشی از مبارزه بر دوش خلق است. لازم است خلق و گریلا با همدیگر مسئولیت خود را به انجام رسانند. سه چهارم دکترین ما در مورد جنگ اینگونه است. گریلای حرفه‌ای، خوددفاعی، تحرک خلق و استفاده از کلان‌شهرها. نیروهای گریلا در هر چهار فاکتور نقش اساسی مبارزه آزادیخواهی را بر دوش دارد.

 

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق- ن.پ.گ در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم همه توان خود را برای عملی نمودن گریلای متناسب با سده ٢١ به انجام رسانیم و نیروی اساسی شویم. بر این عقیده‌ایم که اینگونه می‌توانیم به وظایفمان عمل کنیم و همچنین به انتظارات رهبر آپو، شهدای قهرمان، خلق  و مادران از خود پاسخ دهیم. گریلا بسوی پیروزی گام برمی‌دارد و بدون شک مبازه آزادی‌خواهی را به ثمر می‌رساند."