کشته و زخمی شدن ٨۵ کولبر کُرد طی ١٣٠ روز

بیشتر از ٨۰ درصد از کشته شدگان و زخمیها توسط نیروهای امنیتی ایران به طور مستقیم هدف قرار داده شده و با شلیک مستقیم و اصابت گلوله ی نیروهای امنیتی کشته و یا زخمی شده‌اند

بنا بر آمار منتشر شده توسط کولبر نیوز از ابتدای بهار امسال تاکنون ٨۵ کولبر کشته یا زخمی شده‌اند.

 

بر اساس این آمار طی چهار ماه و نیم گذشته ۳۰ کولبر کشته شده و حداقل ۵۵ تن زخمی شده‌اند.

 

بیشتر از ٨۰ درصد از کشته شدگان و زخمیها توسط نیروهای امنیتی ایران به طور مستقیم هدف قرار داده شده و با شلیک مستقیم و اصابت گلوله ی نیروهای امنیتی کشته و یا زخمی شده اند.

 

تعداد باقیمانده نیز در حال فرار از دست نیروهای انتظامی و امنیتی و یا در هنگام عبور از مسیرهای سخت و صعب العبور سقوط کرده و یا دچار ایست قلبی شده‌اند.

 

همچنین طی چهار ماه و نیم گذشته بیشتر از چهار هزار کولبر دستگیر شده و اجناس آنها به مصادره ی نیروهای امنیتی در آمده است.

 

همچنین بیشتر از هزار اسب و حیوان باربر کولبرها توسط نیروهای انتظامی کشته و یا مصادره شده است.

 

بنا بر آمار موجود وضعیت در روزهای اخیر بسیار بدتر شده است و تنها طی ۱۵ روز گذشته ۵ کولبر کشته شده و ٨ تن نیز زخمی شده اند.

 

کشتار کولبرها توسط نیروهای رژیم بدون توجه و وضعیت به وضعیت معیشتی اسفبار کولبران در روژهلات هر روز بدتر شده و رژیم به خواسته های خلق در مورد بازگشایی مرزها کاملا بی تفاوت عمل میکند.

 

با بدتر شدن وضعیت اقتصادی و گرانی حاکم بر ایران و در آستانه ی تحریمهای جدید وضعیت معیشتی خلق روژهلات بسیار بدتر شده و بیکاری به شدت افزایش یافته است که به دلیل بسته شدن مرزها توسط رژیم پیش بینی میشود تعداد بیشتری به کولبری روی بیاورند.