کمک‌ها به زلزله‌زدگان کرماشانی خرج حق ماموریت کارمندان بنیاد مسکن شد

​​​​​​​قریب ١١ ماه پس از زلزله ویرانگر ازگله‌-کرماشان بازماندگان در شرایطی به استقبال فصل سرما می‌روند که از کمترین امکانات گرمایشی محرومند و هیچ نهاد دولتی پاسخگوی مطالبات مردم نیست

قریب ١١ ماه پس از زلزله ویرانگر ازگله‌-کرماشان بازماندگان در شرایطی به استقبال فصل سرما می‌روند که از کمترین امکانات گرمایشی محرومند و هیچ نهاد دولتی پاسخگوی مطالبات مردم نیست.

 

یکی از نمایندگان کرماشان در مجلس ایران از صرف کمک‌های مردمی به عنوان حق مأموریت از سوی بنیاد مسکن خبر داده است.

 

احمد صفری نماینده کرماشان در سخنانی می‌گوید:"بنیاد مسکن تاکنون ٢۶ میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب و حق مأموریت کارمندان خود جهت حضور در مناطق زلزله‌زده فاکتور زده است".

 

این نماینده مجلس نسبت به "عدم شفافیت" هزینه کردهای بازسازی کرماشان اعتراض کرده و یادآوری کرده که "مشخص نیست مبلغ قابل توجهی برای چه کاری هزینه شده است".

 

زلزله‌زدگان کرماشانی پس از ١١ ماه هنوز هم در چادر و کانکس زندگی می‌کنند. همزمان با آغاز فصل سرما فقدان سرپناه امن، نبود وسایل گرمایشی و فقدان خدمات درمانی و پزشکی زندگی زلزله‌زدگان کرماشان را تهدید می‌کند. بنابر آمار منتشر شده در پاییز و زمستان سال گذشته دستكم چهار کودک خردسال کرماشانی به دلیل سرماخوردگی در چادرها فوت شدند و بیشتر از ٩٧ حالت اقدام به خودکشی در میان بازماندگان گزارش شد.

 

زلزله ٧.٣ ریشتری کرماشان در ٢١ آبانماه ١٣٩۶ به جانباختن بیش از یک هزار نفر و مجروح شدن قریب ١٠ هزار نفر انجامید. رسانه‌ای جمهوری اسلامی شمار قربانیان را تنها ۶٠٠ نفر اعلام کردند.