کمیته باورداشت‌های کودار: عید خاونکار جشن یاری و اتحاد خلق‌هاست

​​​​​​​کودار:"امیدواریم که همچون همیشه در راه مبارزه خلقمان برای دستیابی به آزادی، بیش از پیش مبارزه خود را گسترش داده و به یار و یاور مبارزه برای آزادی مبدل شوند"

کمیته‌ی آیین و باورداشت‌های جامعه‌ی دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان- کودار در بیانیه‌ای عید خاونکار را به اهل یاری در کردستان و خارج از میهن تبریک گفته و از باورمندان به این آیین برای مشارکت فعالانه‌تر در مبارزه حق‌خواهانه‌ی کردستان دعوت به عمل آورده است

 

در بیانیه کمیته باورداشت‌های کودار آمده است:" آیین یاری یکی از آیین‌های کهن کردستان و ایران است. روز ٢٧ اکتبر عید خاونکار اهل یاری است. همچون کمیته باورداشت‌های جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان- کودار، این عید را که سمبل آزادی، اتحاد، مبارزه و انساندوستی است را به همه باورمندان به آیین یاری تبریک می‌گوییم. بدون شک این عید می‌تواند به اتحاد و برابری در مبارزات خستگی‌ناپذیر باورمندان به اهل یاری در کردستان منجر شود."

 

کودار در ادامه بیانیه برگزاری جشن خاونکار را نشانه مبارزه باورمندان یاری در کردستان و ایران برای تداوم حیات شرافتمندانه و ارزشمند خویش عنوان کرده و می‌افزاید:"بدون شک هر چهار بخش کردستان بسوی آزادی گام برمی‌دارند و باورمندان آیین یاری از ستون‌های تاریخی مبارزات خلقمان هستند. [آیین] یاری به معنی حمایت از مبارزه دمکراتیک و تحقق سیستم خلق‌ها و «ملت دمکراتیک» است."

 

"باورمندان حقیقی آیین یاری سال ٢٠١۴ بواسطه وکلا نامه‌ای به رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان نگاشته در آن تعهد خویش را به انجام وظایف اخلاقی، سیاسی در مبارزه آزادیخوانه کردها اعلام نمودند. رهبر آپو در پاسخ به این نامیه به ایستار انساندوستانه و انقلابی باورمندان آیین یاری درود فرستاده و به آنان تبریک گفت. با امید به اینکه تمام اعیاد بویژه عید خاونکار در اوج مبارزه آزادیخواهانه خلق‌مان در کردستان و ایران با تحقق آزادی خلق‌ها به آرمان‌های خود دست یابد و عموم خلق در آن مشارکت نمایند."

 

کمیته باورداشت‌های کودار در پایان ضمن تبریک عید خاونکار به خلق یاری افزوده است:"امیدواریم که همچون همیشه در راه مبارزه خلقمان برای دستیابی به آزادی، بیش از پیش مبارزه خود را گسترش داده و به یار و یاور مبارزه برای آزادی مبدل شوند. مبارزه زنان، جوانان و طیف‌های گوناگون جامعه کردستان و ایران لازم است به مناسبت عید خاونکار که همانا عید پیروزی است به حمایت از نبرد آزادیخواهی برخیزند."