گریلاهای کردستان کنترل جاده ترانزیت بین‌المللی را به دست گرفتند

گریلاهای ه.پ.گ کنترل جاده بین‌المللی راه ابریشم را در دست دارند. به گفته مرکز اطلاع‌رسانی ه.پ.گ در عملیات گریلایی نیروهای آنان شش تریلی به آتش کشیده شده و در جولمرگ هم ٩ ارتشی از پای درآمدند

گریلاهای ه.پ.گ کنترل جاده بین‌المللی راه ابریشم را در دست دارند. به گفته مرکز اطلاع‌رسانی ه.پ.گ در عملیات گریلایی نیروهای آنان شش تریلی به آتش کشیده شده و در جولمرگ هم ٩ ارتشی از پای درآمدند

 

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ـ ه.پ.گ در رابطه با عملیات نیروهایش در جولمرگ و آگری بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

ه.پ.گ در این بیانیه اعلام کرده که راه بین‌المللی واقع در حدفاصل میان منطقه‌ی اَبَخ ایالت وان و بازید ایالت آگری را به کنترل خود درآورده و عبور و مرور از آن را منع کرده است.

 

ه.پ.گ همچنین تصریح کرده است که نیروهای آنها در این عملیات ۶ تریلی را به آتش کشیده و در جولمرگ نیز ۹ نظامی ترکیه را به هلاکت رسانده‌اند.

 

در گزارش مرکز خبررسانی ه.پ.گ آمده است:

 

"خودروهایی که در خدمت دشمن کار می‌کردند، به آتش کشیده شدند

نیروهای ما در چارچوب عملیاتی انقلابی، روز ۲۱ جولای راه بین‌المللی میان منطقه‌ی اِبِخ و بازید را به کنترل خود در آوردند. در این عملیات ۶ تریلی متعلق به افرادی که در خدمت دشمن کار می‌کردند، توسط نیروهای ما به آتش کشیده شده و ۴ تریلی به کلی تخریب شدند.

 

۲ نظامی ارتش ترکیه در این عملیات کشته شدند

خودروهای زرهی دشمن که برای مداخله وارد محل حادثه شده بودند، از سوی نیروهای ما هدف قرار گرفته و دو نظامی ارتش ترکیه در این عملیات کشته شدند.

 

پس از این عملیات، ارتش اشغالگر ترکیه منطقه را بمباران کرده و با هواپیمای جاسوسی به گشت پرداخت. سپس نیروهای ما طی عملیاتی خودروهای زرهی را به کنترل خود درآورند. آمار کشته‌ها و زخمی‌های دشمن در این عملیات محرز نیست.

 

در جولمرگ ۲ موضع دشمن منهدم شده و ۷ نظامی کشته شدند

نیورهای ما در چارچوب عملیات انقلابی شهید آگری و شهید پیروز در روز ۲۱ جولای، علیه یگان‌های ارتش ترکیه که در تپه‌ی دریه‌خیز منطقه‌ی گَوَر جولمرگ مستقر بودند، عملیاتی به انجام رساندند. در این عملیات ۲ موضع دشمن منهدم شده و بر اساس گزارشات به ثبت رسیده ۷ نظامی ترکیه نیز به هلاکت رسیدند.

 

جنگنده‌های هوایی ارتش ترکیه منطقه‌ی زاپ و جولمرگ را بمباران کردند.

جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر ترکیه، روز ۲۲ جولای منطقه‌ی شهید رستم از توابع زاپ و واقع در مناطق حفاظتی مدیا و همچنین منطقه‌ی استون از توابع گَوَر جولمرگ را بمباران کردند."