یک هزار و ٢٠٣ ارتشی ترکیه از پای درآمده‌اند

در کارزار انقلابی شهید بدران و شهید نالین که از هشتم ژوئن آغاز و ششم نوامبر (١٨ خرداد لغایت ١۵ آبانماه) به پایان رسید در مجموع یکهزار و ٢٠٣ ارتشی ترکیه از پای درآمده‌اند

در کارزار انقلابی شهید بدران و شهید نالین که از هشتم ژوئن آغاز و ششم نوامبر (١٨ خرداد لغایت ١۵ آبانماه) به پایان رسید در مجموع یکهزار و ٢٠٣ ارتشی ترکیه از پای درآمده‌اند

 

آمد ملازگرد فرماندهی عرصه زاگرس ه.پ.گ از طریق گفتگو با بی‌سیم فرمانده‌های ایالت زاگرس و نیروهای این عرصه را مورد تقدیر قرار داد.

 

مرحله اول کارزار و عملیات مؤثر گریلایی

آمد ملازگرد در آغاز سخنان خود به مرحله اول کارزار انقلابی در عرصه زاگرس پرداخت و اظهار نمود:"از هشتم ژوئن(١٨ خرداد) نیروهای گریلا با عملیات مؤثر در جولمرگ مرحله اول کارزار انقلابی شهید بدران و شهید نالین را آغاز کردند. کمین گذاری در جاده‌ چَله- جولمرگ، تله‌های انفجاری در باژرگه، حمله به ارتفاعات شمذینان و عملیات در گُوَند و خاپوشکه بدون وقفە بخشی از عملیات نیروهای ه.پ.گ بودند و ارتش ترکیه متحمل ضربات مرگباری گردید. تعداد زیادی از نظامیان ترکیه به هلاکت رسیدند. ارتش ترکیه پس از متحمل شدن ضربات مرگبار گریلایی با هدف اشغال جنوب کردستان حملاتی را از قلا بدوه در ششم ژوئیه آغاز کرد. نیروهای ما در برابر این موج حملات ٢۶ روز بدون وقفه با ارتش غاصب ترکیه جنگیدند و نظامیان فراوانی را از پای درآوردند. ارتش ترکیه ناچار به عقب‌نشینی گردید.

 

دومین مرحله کارزار و تأثیر عملیات گریلایی

 

در شرایطی که رسانه‌های وابسته به رژیم مدام از پایان گریلا سخن به میان می‌آوردند مرحله دوم کارزار انقلابی با ٣ تله انفجاری و کمین‌‌گذاری نیروهای گریلا در جاده مواصلاتی چله- جولمرگ علیه نیروهای رژیم ترکیه شروع گردید. دومین مرحله دشمن را در شوک فرو برد. در این مرحله‌ عملیاتی مؤثر به انجام رسید. دشمن در مناطق شمذینان و باژرگه به اراضی کشیده شد و متحمل ضربات سهمگین گریلایی گردید. در برابر تیپ گرانا در روباروک و در چله علیه یگانهای دشمن عملیات سنگینی صورت گرفت."

 

آمد ملازگرد در ادامه از اقدامات ارتش ترکیه برای جلوگیری از سرعت عمل نیروهای گریلا در عرصه‌های اورمار، سمبل، جیلو، عادل‌بگ، برزان و خرَگُل جنوب کردستان سخن به میان آورد. ایشان افزود: در این مرحله نیروهای دشمن متحمل بیش از ١٠٠ کشته شدند و عملیات آنان به شکست انجامید، نیروهای گریلا علیرغم امکانات کم خود تصاویر عملیات خود را منتشر کردند. با عملیات علیه پایگاه چمان، بگژن و بلوتا که از گریلا تی‌وی پخش شد ما با مشورت رفقای فرمانده این کارزار را به پایان رساندیم."

 

ایشان در ادامه با تجلیل از گریلاهای شهید این کارزار گفت:"از رفقایی که با روحیه فادیی در این مرحله مبارزه نموده و به شهادت رسیدند با عزت و احترام یاد می‌کنیم. همچنین به تمام رفقایی که در این کارزار مشارکت نمودند تبریک می‌گوییم و برای آنان آرزوی موفقیت داریم."

 

در این کارزار:

١٢٠٣ نظامی/ارتشی ترکیه از پای درآمدند

نیروهای گریلا ۴٢۴ عملیات گریلایی به انجام رساندند

٢٠٩ ارتشی ترکیه زخمی شدند

۴٠ خودرو زرهی ارتش ترکیه منهدم شدند

١۴ خودرو راهسازی ارتش ترکیه منهدم گردیدند

یک فروند هلی‌کوپتر سیکورسکی منهدم شد و سه هلی‌کوپتر دیگر آسیب دیدند

ارتش غاصب ترکیه ١١٢ بار با هواپیماهای جنگنده عرصه زاپ و زاگرس را بمباران کرد

حملات خمپاره‌ای و توپخانه رژیم ترکیه بدون وقفه ادامه داشت.