یکصد و ۵۶ زندانی سیاسی در اعتصاب غذا هستند

​​​​​​​تعداد زندانیان سیاسی که در زندانهای دولت اشغالگر ترک در محکومیت حصر رهبر خلق کُرد، عبدالله اوجالان، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند به ۱۵۶ تن رسیده است

اعتصاب غذای لیلا گوون که با هدف پایان حصر اوجالان در زندان دست به اعتصاب زده است، روز ۶٢م را پشت سر گذاشت. این اعتصاب در همه‌ی زندانهای ترکیه آغاز شده است و تعداد زندانیانی که دست به اعتصاب نامحدود و غیر‌نوبتی زده‌اند به ۱۵۶ زندانی سیاسی رسیده است.

 

از طرف دیگر هم هزاران تن اعتصاب غذای نوبتی کرده‌اند. همچنین هر روز بر تعداد کسانی که دست به اعتصاب غذای نامحدود میزنند افزوده می‌شود. هر چند در بسیاری از زندانها تعداد دقیق اعتصاب کنندگان مشخص نیست اما مشخص شده است که تاکنون ۱۵۶ تن دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری مزوپتامیا، اعتصاب ۳۵ زندانی در ۹ زندان که روز ۱۶ دسامبر /۲۵ آذر آغاز شده است در روز ۲۳م ادامه دارد.

 

همچنین روز ۱۷ دسامبر/۲۶ آذر در ۴ زندان دیگر، ۱۳ زندانی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند. روز ۲۴ دسامبر/۳ دی ۵ زندانی، ۲۶ دسامبر/۵ دی در ۱۵ زندان ۶۵ زندانی، ۲٨ دسامبر/۷ دی یک زندانی و ۵ ژانویه/۱۵ دی در ۷ زندان ۲۳ زندانی اعتصاب غذای نامحدود و غیر‌نوبتی را آغاز کرده‌اند.