ی.ر.ك؛ شهید جیهان آزاد مبارزی شجاع و فداکار بود

فرماندهی کل یگانهای مدافع شرق کردستان به مناسبت شهادت گریلای جانباخته یگانهای مدافع زنان با نام خدیجه حاجی زادە ملقب به جیهان آزاد بیانیه‌ای مننتشر کردە است.

فرماندهی کل یگانهای مدافع شرق کردستان بە مناسبت شهادت گریلای جانباختەِ یگانهای مدافع زنان با نام خدیجە حاجی زادە ملقب بە جیهان آزاد بیانیەای مننتشر کردە است. ی.ر.ک در بیانیە خود از شهید جیهان آزاد، بە عنوان زنی کە در راە آزادی مبارزە می کرد نام بردە است.

 

فرماندهی یگانهای مدافع شرق کردستان در بیانیە خود آوردە است، روز ١٩ خرداد/ ٩ ژوئن سالجاری در روستای نسل و گوشخانی منطقە سروآباد، زمانیکە واحدی از گریلاها در حال انجام وظایف مبارزاتی خود بودند، در کمین ماموران سپاە پاسداران افتادند کە در جریان آن درگیری شدید مابین نظامیان و گریلاها روی داد. در نهایت یکی از رفقا با نام خدیجە حاجی زادە با کد سازمانی جیهان آزاد پس از ٢٠ دقیقە نبرد تن بە تن جان خود را از دست داد.

 

یگانهای مدفع شرق کردستان در بیانیە خود می افزاید، شهید جیهان آزاد در منطقە کوتول از توابع شهرستان خوی در میان خانوادە میهن دوست چشم بە جهان گشود. شهید جیهان پس از آشنایی با جنبش آزادیخواە شرق کردستان در اوان جوانی بە صفوف گریلاها پیوست.

 

جیهان آزاد در خط مبارزات زنان آزاد خستگی ناپذیر و پیشاهنگ بود. او همچنین در میان همرزمانش رفیقی صبور و مهربان بود و با اتکا بە فلسفە آپویی مسیر را برای رسیدن بە اهدافش هموارتر می کرد.

 

این بیانیە می افزاید، باید با وفاداری و فداکاری بە مبارزات آزادیخواهی تا دستیابی بە آرمان جانباختگان ادامە داد. ی.ر.ک در بیانیە خود خطاب بە مزدوران رژیم ایران اعلام کرد انتقام خون گریلاهای جانباختە را از آنان خواهیم گرفت.

 

یگانهای مدافع شرق کردستان در بیانیە خود ضمن تسلیت بە خانوادە شهید جیهان آزاد، خلق کرد و همرزمانش بار دیگر پیمان تازە کرد کە راە و آرمان شهیدان تا رسیدن بە پیروزی ادامە خواهد داشت.