۲ میلیون نفر در جریان حملات به روژاوا بدون برق ماندند

شورای انرژی اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه اعلام کرد که ۲ میلیون نفر بر اثر حملات سه روز اخیر دولت اشغالگر ترکیه بدون برق مانده‌اند.

دولت اشغالگر ترکیه در حملات جدید خود که از ۱۲ ژانویه آغاز شد، تمامی تاسیسات برق، آب، نفت و گاز منطقه را هدف قرار داد. حملات دولت ترکیه به زیرساخت‌های غیرنظامی، که منازل عمومی را نیز بمباران کرد، در شرایط زمستانی باعث شد تا مردم با شرایط سخت شدیدی روبر شوند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شورای انرژی اداره خودمدیریتی دموکراتیک، ایستگاه سُوِدیه در دِریک که نیازهای برق و گاز کانتون جزیره را تامین می‌کند، به طور کامل از کار افتاده است. به همین ترتیب ۷ ایستگاه برق در کانتون‌های جزیره و فرات از کار افتادند.

زیاد رستم، رئیس مشترک دفتر انرژی اداره خودمدیریتی، با ارائه اطلاعات به خبرگزاری هاوار (ANHA)، اظهار داشت که ایستگاه‌های برق در تربسپیه، قامشلو، عاموده، دربِسیه، عین عیسی، کوبانی و تل‌تَمر در جریان حملات از کار افتاده‌اند.

به گفته رستم، تمام شهر دِریک در کانتون جزیره، ۷۰ درصد شهر قامشلو، چلاخا، تل‌کوچر، تربسپیه، تل‌حَمیس، عاموده، دربِسیه و تل‌تمر و شهرستان عین عیسی و صدها روستای کانتون فرات برق قطع شده است.

زیاد رستم اظهار داشت که در شهر و شهرستان‌های مذکور بیش از ۸۰۰ روستا تقریباً ۲ میلیون نفر بدون برق مانده‌اند.

دولت اشغالگر ترکیه در ماه‌های اکتبر و دسامبر ۲۰۲۳ ایستگاه‌های برق، آب، نفت و گاز منطقه را بمباران کرد و میلیون‌ها نفر را از خدمات حیاتی محروم کرد.

به گفته منابع محلی، در ۴۸ ساعت گذشته ۵۶ منطقه با جنگنده‌ها و پهپادها مورد حمله قرار گرفته است. در این حملات ۶ شهروند از جمله ۲ کودک سه و چهار ساله و یک خبرنگار زخمی و ۵ سرباز دولت دمشق جان باختند.