۴۰ سازمان خواستار حمایت بین‌المللی از روژاوا و شنگال شدند

۴۰ سازمان مدنی شمال و شرق سوریه طی بیانیه‌ای مشترک با اشاره به تهدیدهای اردوغان علیه شنگال و منطقه دیرک، از همه‌ی سازمان‌های جهان درخواست نمودند، تا از شنگال و روژاوا پشتیبانی نمایند.

 در این بیانیه که امروز آن را منتشر نمودند، از همه‌ی سازمانهای سیاسی، مدنی و همه‌ی کسانی که به آزادی و دمکراسی باور دارند، درخواست نمودند تا از مقاومت خلق در شنگال و شمال و شرق سوریه پشتیبانی نمایند تا مانع از قتل‌عام و پاکسازی شوند.

 در ادامه‌ی این بیانیه آمده است، همانطور که می‌دانیم، جنگی سختی که منطقه در حال گذار از آن است، برای همه‌ی خلق‌های خاورمیانه سبب درد و رنج بسیاری شده است، به ویژه برای مردم شمال و شرق سوریه که جنگ سنگینی در آن انجام شده و صدها تن زندگی خود را از دست داده و هزاران نفر آواره شده‌اند.

 همچنین آمده است: در مناطق اشغال شده مانند عفرین، گری‌سپی و سریکانی با هدف تغییر دمگرافی منطقه و از بین بردن مناطق مقدس و فرهنگی خلق‌ها، در حال حاضر روزانه ربودن، تجاوز و کشتار انجام می‌شود و این‌ها پس از آن روی می‌دهند که خلق ایزدی ما در شنگال، در قرن ۲۱ قتل‌‌عام شدند، هزاران زن فروخته شده و تاکنون سرنوشت‌ صدها زن نامشخص است. همچنین دهها روستا در مناطق سریالی و آشوری که هدف قرار گرفته بودند، تخلیه شدند.

 همچنین آمده است: خلق‌های منطقه برای حفظ خود و همه‌ی جهان، همچنین برای دفاع از ارزش‌های آزادی، دمکراسی و برابری و عدالت با رهبری زنان و جوانان مقاومت باشکوهی انجام داده و از راه مدل خودمدیریتی به چتری برای همه‌ی خلق‌های منطقه با فرهنگ‌ها، آیین و عقاید متفاوت تبدیل شدند.

 در پایان با اشاره به تهدیدهای دولت ترکیه اشاره شده و آمده است: اکنون تهدیدهای دولت ترکیه علیه شنگال و منطقه‌ی شمال و شرق سوریه افزایش یافته است، به همین دلیل تا پایان و برای دفاع از ارزش‌های انسانی با پیشاهنگی زنان و جوانان، علیه اشغالگری و فاشیسم مبارزات خود را افزایش می‌دهیم.