ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان در قامیشلو با احزاب سیاسی دیدار کرد

ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان در سوریه که مرکز آن‌ها در شمال و شرق سوریه است، به دیدار چند حزب سیاسی رفت و درخواست کرد برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مبارزه گسترش یابد.

ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان در سوریه در چارچوب کارزار آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل ‌سیاسی برای مسئله‌ی کورد» به دیدار از احزاب سیاسی در شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد.

فرزنده‌‌ مونزور سخنگوی این ابتکار عمل، فواد چولی‌‌ و نوحا عمر از اعضای این ابتکار عمل در شهر قامیشلو به دیدار مرکز حزب صلح دمکراتیک کوردستان و حزب دمکرات کورد در سوریه (پ‌د‌ک‌س) و حزب سبز دمکراتیک و حزب لیبرال کوردستان در قامیشلو رفت.

این هیئت با تلال‌ محمد دبیر کل حزب صلح دمکراتیک کوردستان دیدار کردند، فرزنده‌‌ مونزور اعلام کرد کارزار آزادی بین‌المللی در حال گسترش است و در ادامه گفت: «لازم است مبارزات حقوقی و عدالت‌خواهانه و سیاسی را ارتقاع بخشیم. به همین سبب باید احزاب علیه انزوا موضع خود را مشترک نمایند.»

تلال‌ محمد گفت: «لازم است احزاب کوردی برای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان مبارزه نمایند. چنین کنش‌هایی‌ به صورت مؤثر فرهنگی و سیاسی انجام می‌شوند. ما به عنوان حزب خود، آمادگی داریم که در این زمینه کار کنیم.»

در دیدار از حزب دمکرات کورد در سوریه (پ‌د‌ک‌س)، شکری حمو عضو کمیته‌ی مرکزی این حزب بر آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کرد و گفت: «آزادی وی، آزادی خلق کورد است.»

همچنین اعلام نمود لازم است همگان برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه بپردازد.

در دیدار از حزب سبز دمکراتیک، لقمان احمد ریاست مشترک این حزب گفت: « «آزادی رهبر اوجالان، کلید راه‌حل درگیری‌های خاورمیانه و سوریه است. به همین سبب باید احزاب و حامیان آزادی و دمکراسی، برای آزادی جسمانی وی، دست به مبارزات حقوقی و سیاسی بزنند.»

سپس به دیدار حزب لیبرال کوردستان رفتند و فرهاد تلو دبیر کل این حزب بر آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کرد و گفت: «مشارکت در این کارزار، وظیفه‌ای اخلاقی و میهنی و انسانی است. مبارزات ما از این نظر ادامه خواهد یافت.»