اداره امنیت داخلی روژآوا: عوامل منطقه‌ای درصدد از بین بردن ثبات در دیرالزور هستند

احمد الجاسم عضو رهبری نیروهای امنیت داخلی دیرالزور اعلام نمود که نیروهای منطقه‌ای و گروه‌های تبهکار در حال تلاش برای از بین بردن ثبات در دیرالزور و تخریب پروژه ملت دمکراتیک هستند.

در مناطق دیرالزور تعداد حملات تروریستی از سوی هسته‌های مخفی تبهکاران داعشی و همکاری نیروهای منطقه‌ای و خصوصا دولت ترک از سال گذشته تا کنون افزایش یافته است. تبهکارن در این حملات ریش سپیدان منطقه و کارمندان نهادهای خودمدیریتی را هدف حملات خود قرار داده‌اند. هدف اصلی از این حملات نیز از میان برداشتن و تخریب پروژه ملت دمکراتیک است.

احمد الجاسم عضو رهبری نیروهای امنیت داخلی دیرالزور تایید نمود که پرونده امنیتی دیرالزور مسئله‌ای مهم به شمار می‌رود، اما نیروهای امنیت داخلی تدابیر لازم را برای نهادینه کردن امنیت در منطقه در پیش گرفته‌اند.

هدف اصلی از میان برداشتن پروژه ملت دمکراتیک است

الجاسم در این باره اعلام نمود که دیرالزور در سال گذشته در مواردی و بویژه مسئله امنیت با عدم ثبات روبرو بوده است. وی در این باره گفت: پرونده امنیتی در منطقه دیرالزور بسیار مهم است، زیرا بسیاری از گروه‌ها در تلاش هستند تا پروژه ملت دمکراتیک شمال-شرق سوریه و خصوصا منطقه دیرالزور را از میان بردارند. الجاسم در ادامه سخنان خود در رابطه با مسائل امنیتی منطقه اظهار داشت که هدف اصلی از قتل ریش سپیدان و کارمندان منطقه و اعضای مجلس غیر نظامیان دیرالزور اینست که خلق منطقه و ریش سپیدان دیرالزور دست از همکاری با خودمدیریتی برداشته و در نهایت بتوانند پروژه ملت دمکراتیک را تخریب و نابود کنند.

اتخاذ تدابیر لازم برای امنیت داخلی منطقه

احمد الجاسم عضو رهبری نیروهای امنیت داخلی دیرالزور در رابطه با هدف تقویت امنیت دیرالزور اظهار داشت که: نیروهای امنیت داخلی وظایف خود را برای حراست از امنیت منطقه انجام داده و به این منظور تدابیر لازم را اتخاذ و موانع کنترل ویژه را احداث کرده‌اند. در همین رابطه نیروهای امنیت داخلی حملات امنیتی بسیاری را انجام داده و بسیاری از اعضای هسته‌های مخفی را در مناطق دیرالزور انجام داده‌اند.

الجاسم همچنین اعلام نمود که بسیاری از نیروهای منطقه‌ای و خصوصا دولت اشغالگر ترک تلاش می‌کنند تا پروژه دمکراتیک در منطقه را برهم زده و در این باره افزود: نزدیک به سه سال از آزادی منطقه می‌گذرد. مدیریت غیرنظامی منطقه به منظور گسترش خدمات‌رسانی منطقه و بهبود وضعیت زندگی، برنامه‌های جدیدی را در دست اجرا دارد. به همین دلیل بسیاری از نیروهای منظقه‌ای و خصوصا دولت اشغالگر ترک، تبهکاران وابسته به آن، هسته‌های مخفی داعش و شبه‌نظامیان وابسته به ایران، تلاش می‌کنند تا پروژه ملت دمکراتیک را از میان بردارند.