اداره خودمدیریتی حمله به نیروهای ق‌س‌د را محکوم کرد

اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه حمله به دانشکده آموزشی نیروهای سوریه دموکراتیک را محکوم کرد.

اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه حمله به میدان عمر در دیرالزور علیه آکادمی آموزشی تکاوران نیروهای سوریه دموکراتیک که منجر به شهادت ۶ نفر از نیروهای سوریه دموکراتیک شد را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که در چارچوب هدف قرار دادن ثبات منطقه و تمایل به ایجاد تنش، هم زمان با حملات و تهدیدات دولت ترکیه و با ادامه «عملیات انسانی و امنیتی» برای شکست فعالیت‌ها در میان هسته‌های تروریستی در کمپ هول، برخی از طرفها هنوز خواهان تلاش برای دستیابی به ثبات و تقویت همکاری و مبارزه با تروریسم نیستند. هدف این طیفها بی‌ثبات کردن اوضاع در شمال و شرق سوریه و استفاده از آن بحران برای تامین منافع خود است. از جمله‌ی این طیفها، گروه‌های تحت حمایت ایران و رژیم سوریه هستند. این گروه‌ها چند ماه پیش در اهداف خود برای ایجاد تنش و اختلاف بین جوامع منطقه‌ی دیرالزور شکست خوردند.

در ادامه بیانیه خاطرنشان شد: «هدف قرار دادن آکادمی آموزشی نیروهای تکاور وابسته به نیروهای سوریه دمکراتیک در میدان عمر دیرالزور و شهادت ۶ تن از اعضای آن طرحی برای ایجاد مشکل و مانع تراشی در مقابل دستیابی به ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم است.»

اداره خودمدیریتی در بیانیه خود اعلام کرد که آنها این حمله را محکوم می‌کنند و اعلام می‌کنند که این حملات و اتفاقاتی که در حال رخ دادن است با هدف ایجاد تنش در منطقه انجام می‌شود و به نفع داعش و امثال آن است. علاوه بر این، این حمله مطابق با اهداف دولت ترکیه است که تلاش می‌کند تلاش‌های مردم برای اتحاد بین جوامع را شکست دهد.

در ادامه این بیانیه، دولت با بیان اینکه این حملات در چارچوب توافقنامه‌های اخیر آستانه است، از مردم منطقه به ویژه دیرالزور خواست تا خطر این حملات را بشناسند و از فتنه و آشوب جلوگیری کنند و از خود ایستادگی نشان دهند.

در پایان این بیانیه، اداره خودمدیریتی دموکراتیک ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا، برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.