اداره خودمدیریتی کانتون جزیره: هر چقدر هم که حملات افزایش یابد، ما پیروز خواهیم شد

اداره خودمدیریتی دموکراتیک کانتون جزیره با محکوم کردن حملات دولت اشغالگر ترکیه گفت: «هر چقدر هم که اعمال تروریستی دولت ترکیه افزایش یابد، آنها نمی‌توانند اراده ما را که برگرفته از قدرت مردم مقاومت‌گرمان است در هم بشکنند؛ ما پیروز خواهیم شد.»

اداره خودمدیریتی دموکراتیک کانتون جزیره در رابطه با حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه شمال و شرق سوریه بیانیه مطبوعاتی داد.

بیانیه‌ای که در مقابل مرکز فرهنگ و هنر محمد شیخو در شهر قامشلو داده شد توسط طلعت یونس، رئیس مشترک شورای اجرایی کانتون جزیره قرائت گردید.

در این بیانیه آمده است: «آنها با این حملات می‌خواهند پروژه دموکراتیک را در محدوده سیاست نسل‌کشی، تخریب و از بین بردن امنیت منطقه از بین ببرند.

"مردم منطقه و مناطق مدنی هدف قرار گرفته‌اند"

طلعت یونس تصریح کرد: «اشغالگران از روش‌هایی مانند تحریم، قطع کردن آب، تخریب منابع زندگی و سیاست تهجیر (ناچار کردن به مهاجرت) برای شکستن اراده مردم منطقه و تحقق برنامه‌های خود در سایر مناطق سوریه استفاده کردند.» یونس خاطرنشان کرد: «ترکیه که از سکوت بین‌المللی و بحران‌های منطقه‌ای و ملی بهره‌گیری می‌کند، نواقص و ضعف سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر را به عنوان فرصتی برای حمله استفاده می‌کند.»

در این بیانیه آمده است: «برق در روستاها و شهرهای کانتون جزیره به دلیل از کار افتادن ایستگاه سوَدیه و دیگر ایستگاه‌های برق قطع شد و در اثر حملات، ایستگاه‌های آب، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، کارخانه‌های آرد و بسیاری از مؤسسات خدماتی دیگر در راستای خدمتگذاری ناکارا شدند. سوخت و گاز نیز کاهش یافت. دولت اشغالگر ترکیه پالایشگاه‌های نفت، چاه‌ها و میادین گاز و سوخت را بمباران کرد که پاسخگوی نیاز بیش از ۵ میلیون نفر بود.»

خاطرنشان شد که حملات به نقاط ایست بازرسی نیروهای امنیت داخلی، خطر هسته‌های داعش، خانواده‌های تبهکاران داعش در اردوگاه‌های هول و روژ و هزاران تبهکار داعش را در زندان سینا افزایش داد.

در پایان این بیانیه آمده است: «بار دیگر تاکید می‌کنیم که هر چقدر هم که اعمال تروریستی دولت اشغالگر ترکیه افزایش یابد، نمی‌تواند اراده ما را که برگرفته از قدرت مردم مقاومت‌گرمان است، در هم بشکند؛ ما پیروز خواهیم شد. مردم ما با حفظ وحدت و مبارزه خود در برابر انواع تروریسم، حملات و سیاست‌های جنگ ویژه به حفاظت از نهادهای خود ادامه می‌دهند. مردم ما که از ابتدای انقلاب در برابر حملات جاری موضع قاطعانه‌ای اتخاذ کرده‌اند، همچنان در مسیر آزادی و دموکراسی به پیش می‌روند و اعلام می‌کنند که اراده آزاد شکست‌ناپذیر است.»

طلعت یونس در خطاب به افکار عمومی جهان، مردم آزادی‌خواه و خلق‌های منطقه خواستار همبستگی شد.