اداره خودمدیریتی خواستار خوددفاعی در برابر حملات اشغالگرانه شد

اداره خودمدیریتی با اشاره به اینکه دولت ترکیه در خدمت تروریسم است، گفت: «ما خواهان صیانت از نهادها، دفاع و خوددفاعی هستیم.»

خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای مکتوب در خصوص حملات شب گذشته ارتش اشغالگر ترکیه به این منطقه منتشر کرد.

بیانیه به شرح زیر است:

«دولت اشغالگر ترکیه به سیاست‌های جنایتکارانه خود علیه مناطق ما ادامه می‌دهد و مراکز خدمات‌رسانی و زیرساخت‌ها را در مناطق شمال و شرق سوریه هدف قرار می‌دهد. دولت ترکیه اواخر شب مناطق تربسپی، رمِلان، دِرک و چلاخا را ​​بمباران کرد. هدف از این حملات تضعیف امنیت منطقه و ایجاد تهدیدهای واقعی علیه تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و ​​جلوگیری از راه‌حلی است که شرایط آن در منطقه فراهم شده است.

این حمله ادامه خط نسل‌کشی، آوارگی ساکنان و تخلیه منطقه است. این یک سیاست کثیف است، باید نسبت به آن و خطرات آن هشدار داد. ما اعلام می‌کنیم که این حملات به سرزمین‌های ما باید متوقف شود. همچنین بیان می کنیم که نتایج این حملات تهدیدی برای کل منطقه است و خدمتی بی‌بدیل برای بازگشت تروریسم است و در عین حال تلاشی برای ترویج درگیری‌های اتنیکی است که ترکیه تا به حال موفق به ایجاد آن نشده است. ترکیه به وضوح می‌خواهد از حوادثی که در منطقه رخ می‌دهد سوء استفاده کند و نقشه‌های خود را علیه مردم ما اجرا کند. همچنین می‌خواهد مردم ترکیه را فریب دهد و آنها را از شکست‌های خود دور کند.

ما از همه نیروهای فعال در سوریه می‌خواهیم که خطر این حملات غیرقانونی و پیامدهای منفی آن را بر تلاش‌ها برای دستیابی به ثبات در منطقه، شناسایی کنند. همچنین این حملات تهدیدی برای کار سازمان‌های اجتماعی و یافتن راه حل دموکراتیک در مناطق ما و تلاش برای نابودی تروریسم و ​​افکار افراطی است. سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه برای جلوگیری از این حملات باید به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند.

ما در کنار مردم خود هستیم تا اهداف حملات و سیاست‌های خصمانه علیه منطقه را بشناسند. ما خواهان صیانت از نهادها، دفاع و خوددفاعی هستیم. وظایف خود را برای حفاظت و پیروزی پروژه ملت دموکراتیک و خواهری برادری خلق‌ها و زندگی مشترک انجام دهید. پروژه مردم ما، اراده و عزم آنها در راه پیروزی و شکست همه پروژه‌های نسل‌کشی است.»