اداره خودمدیریتی منطقه جزیره حملات اشغالگری را محکوم می‌کند

اداره خودمدیریتی دموکراتیک جزیره حملات روز پنجشنبه توسط دولت اشغالگر ترکیه در قامشلو را محکوم کرد و از مردم خواست تا اطراف اداره خودمدیریتی گرد هم آیند.

دولت اشغالگر ترکیه روز پنجشنبه ۲۷ جولای به دو خودرو در قامشلو حمله کرد.

شورای اداری خودمدیریتی دموکراتیک جزیره با صدور بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد: در ادامه سیاست‌های نسل‌کشی و توطئه‌گرانه دولت اشغالگر ترکیه، بار دیگر ۲ خودرو توسط پهپادها در جاده بین روستای خزنه و روستای تل معروف، در منطقه تربسپیه کانتون قامشلو بمباران شد و در نتیجه ۳ نفر از شهروندان ما شهید و دو نفر از شهروندان ما نیز مجروح شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حملات که همزمان با دهمین سالگرد قتل‌عام تل‌حاصل و تل عران، هفتمین سالگرد قتل‌عام قامشلو و صدمین سالگرد معاهده لوزان انجام شد، روشن می‌سازد که بلوک فاشیستی حزب عدالت و توسعه و حزب خلق ملیت‌گرا، به سیاست‌های نسل‌کشی خود علیه مردم کورد ادامه خواهد داد. همچنین مشخص شده است که سیاست ترکیه در سوریه یک سیاست اشغالگری استراتژیک و گسترده است. کارت تروریسم و ​​سیاست پناهندگی را که از آن به عنوان سلاح استفاده می‌کند، علیه هر کسی که این سیاست‌ها را قبول ندارد یا نمی‌پذیرد، فعال می‌کند.

بی‌تفاوتی یا گوش دادن به سخنان اردوغان، حامی تروریسم، بر امنیت و آرامش جهان و منطقه تأثیر منفی خواهد گذاشت. زیرا شاخه‌های سازمان‌های تروریستی تشکیل شده و مورد حمایت ترکیه به تمامی کشورهای همسایه سرایت کرده است. علاوه بر این، مناطق تحت اشغال دولت ترکیه به سکونتگاه سازمان‌های تروریستی تبدیل شده است، تروریست‌ها می‌توانند آزادانه حرکت کنند، سازماندهی کنند و در مناطق تحت اشغال ترکیه آموزش ببینند. شواهد زیادی وجود دارد که مشارکت دولت ترکیه و داعش را مستند می‌کند. از این اسناد، اعترافات بسیار مهم تبهکاران اسیر شده در خصوص فعالیت‌های انجام شده توسط دولت اشغالگر ترکیه به منظور تضمین احیای سازمان تروریستی داعش با سازماندهی فرار هزاران تبهکار داعشی در تاریخ ۲۰/۰۱/۲۰۲۲ به دست می‌آید.

ما به عنوان اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه، اداره منطقه جزیره، تسلیت خود را به خانواده شهدا اعلام می‌کنیم و برای مجروحان شفای عاجل آرزومندیم. ما این حملات اشغالگرانه دولت اشغالگر ترکیه علیه مردم و کشورمان را محکوم می‌کنیم. ما قاطعانه به پاسداری از دستاوردهای شهدای خود ادامه خواهیم داد.

در نهایت، ما از مردم شمال و شرق سوریه می‌خواهیم که در اطراف اداره خودمدیریتی و نیروهای دفاع ذاتی در برابر حملات اشغالگرانه دولت ترکیه متحد شوند. ما بار دیگر از طرف‌های بین‌المللی می‌خواهیم که به جنایت‌های نسل‌کشی توسط دولت ترکیه پایان دهند.