اداره‌ی رقه: راه‌حل‌ بحران‌ها در همزیستی خلق‌هاست

اداره‌ی مدنی دمکراتیک رقه در سالگرد آزادسازی رقه اطلاعیه‌ای منتشر کرد و اعلام کرد: «راه‌حل مشکلات کنونی، همزیستی زندگی خلق و اعتقادات آنان نهفته است.»

اعضای سازمان‌های‌ مدنی و نظامی، احزاب سیاسی، سازمان و جنبش‌های زنان از روستاها و شهرها از شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

قرار بود به مناسبت آزادسازی شهر رقه از دست تبهکاران داعش در (۲۰ اکتبر ۲۰۱۷) آزاد شد، قرار بود در مراسم جشن برپا گردد اما به خاطر همدردی با قربانیان قتل‌عام‌بیمارستان غزه، لغو گردید.

اطلاعیه از سوی ریاست مجلس مدنی رقه، محمد نور الزیب قرائت گردید و وی به جنایات وحشیانه‌ و جنگ نسل‌کشانه‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه علیه مناطق شمال و شرق سوریه اشاره کرد و آن را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت خواند.

الزیب خاطر نشان کرد که دولت اشغال‌گر ترکیه از تمانی روش‌ها و ابزارهای جنگ ویژه علیه خلق و جوامع شمال و شرق سوریه استفاده کرده و همچنین می‌خواهد پروژه دمکراتیک و فرهنگ همزیستی خلق‌ها را از بین ببرد.

الزیب اعلام کرد، سکوت نیروهای بین‌المللی در برابر حملات دولت ترکیه، باعث شده است تا این دولت را به حملات خود علیه زیرساخت منطقه و مردم غیرنظامی و انجام نسل‌کشی وحشیانه ترغیب کرده است.

الزیب به قتل‌عام بیمارستان غزه اشاره کرد و این قتل‌عام را را نقض تمامی ارزش‌های اجتماعی و انسانی خواند و خواستار روشن شدن موضوع و مجازات عاملین این حمله شد.

الزیب به این نیز اشاره کرد، راه‌حل مشکلات کنونی، همزیستی زندگی خلق و اعتقادات آنان نهفته است و گفت: «بنابراین برای پیشرفت جوامع و بنیان نهادن فردی آزاد، لازم است از تجربه‌ی خودمدیریتی استفاده کرد.»