اهالی منبج به حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه منطقه واکنش نشان دادند

اهالی کانتون منبج علیه حملات دولت اشغالگر ترکیه،‌ راهپیمایی کردند و پیام ‌«ما می‌توانیم با مبارزه‌ مشترک علیه حملات قیام کرده و مبارزه آزادی خلق کورد را به پیروزی برسانیم» را دادند.

محکوم کردن حملات اشغالگرانه

اهالی منبج، اعضای نهادهای خودمدیریتی دمکراتیک، احزاب، مجلس‌های محلی‌، بزرگان عشایر، جنبش جوانان انقلابی سوریه، نمایندگی سازماندهی شهبا و عفرین و سازمان‌های زنان علیه حملات دولت اشغالگر ترکیه، راهپیمایی کردند.

دیروز یک بمب در منطقه قامشلو منفجر شده و درنتیجه آن، شهروندی به نام خالده محمد شریف ۴۵ ساله به همراه پسرش،‌ هژار عدنان سلیمان ۲۴ ساله به شهادت رسیدند. خودمدیریتی دمکراتیک اعلام کرده بود، که جاسوس‌های دولت ترکیه مسبب این انفجار هستند.

این راهپیمایی از چهارراه میزان آغاز شد. تظاهرات کنندگان‌، تصاویر کسانی که براثر این انفجار به شهادت رسیدند و پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«ترکیه فاشیست برای امنیت جهان یک تهدید است، بیایید علیه این ترور ایستادگی کنیم» و ‌«خلق یکی است، دردشان یکی است‌‌‌» را برافراشته و. همچنین شعارهای ‌«نابود باد دولت اشغالگر ترکیه و جاسوس‌ها» و ‌«نه به ترکیه فاشیست» را سردادند.

در چهارراه السفین این راهپیمایی به اتمام رسید و به یک تجمع متحول شد. در این تجمع ریاست مشترک جنبش جوانان انقلابی سوریه در کانتون منبج، حسین بگاری سخنرانی کرد و گفت که حملات دولت اشغالگر ترکیه و جاسوس‌هایش به موفقیت نخواهد رسید و تا زمانکیه خلق‌های ستم‌دیده از نظام کاپیتالیست و دیکتاتوری آزاد شوند، اهالی منطقه همیشه پیرو را شهدا خواهند بود.

بگاری قول داد که آنان تا زمان رسیدن به پیروزی و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، راه آزادی را ادامه خواهند داد.

ریاست مشترک سازمان‌های جامعه دمکراتیک کانتون منبج، رابا بکو نیز سخنرانی و حملات دولت ترکیه را محکوم کرد. رابا، زنان و زنان جوان را فراخواند که علیه حملات متحد شوند و پیروزی را بدست آورند.

رابا بکو بر ایجاد جامعه‌ای دمکراتیک و بدست آوردن صلح و عدالت اجتماعی تاکید کرد.