احمد شیخو: دیدار الحریری از هولیر در راستای شکست تلاش‌ها برای اتحاد ملی است

احمد شیخو عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در منطقه فرات در رابطه با دیدار الحریری از جنوب کوردستان اظهار داشت: دیدار الحریری از هولیر در راستای شکست تلاش‌ها برای اتحاد ملی بوده و با نظارت رهنمودهای ترکیه صورت گرفته است.

واکنش گروه‌های سیاسی و اجتماعی کورد در خصوص دیدار الحریری رئیس ائتلاف میهنی سوریه  از جنوب کوردستان و دیدار وی با مسعود بارزانی رو به افزایش است. در این دیدار که با میانجی‌گری دولت ترک صورت گرفت تفاهمنامه‌های فراوانی و از جمله تلاش برای بر هم زدن تلاش‌ها برای دستیابی به اتحاد ملی کورد در شمال-شرق سوریه که با حمایت آمریکا در حال انجام است، شکل گرفته‌اند.

در رابطه با ابعاد این مسئله، احمد شیخو عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در منطقه فرات اظهار داشت: هدف اصلی از این دیدار آسیب زدن به پیشرفتهای مربوط به اتحاد ملی بوده است تا مانع از نزدیک شدن احزاب کورد به یکدیگر شوند.

در همین رابطه شیخو با اشاره به دیدار الحریری از جنوب کوردستان اعلام نمود که در جریان ده سالی که از انقلاب خلق در روژاوای کوردستان می‌گذرد خلق با توطئه‌های پیدا و پنهان فراوانی مواجه شده‌اند، برخی از این توطئه‌ها کشف شده‌اند، اما با این وجود امروز مشاهده می‌شود که کدام دست از مسائل سیاسی بر افکار عمومی تاثیر گذاشته است. ما می‌خواهیم که اتحاد سیاسی و اجتماعی را با تمامی عناصر و مولفه‌های موجود در منطقه ایجاد کنیم، اما طرف مقابل به طور کامل به اردوی دشمن پیوسته و ایستارهای سیاسی خود را به عنوان دشمن و نه به عنوان مخالف سیاسی ابراز می‌کند. آنها نیز مانند ائتلاف میهنی سوریه که با رویکردی نژادپرستانه و دشمنانه با مسئله کورد برخورد می‌کنند.

در بخش دیگری از سخنان خود شیخو خاطرنشان ساخت که از ابتدای ایجاد، ائتلاف اپوزیسیون سوری با کورد مخالفت و دشمنی کرده و در این باره اعلام کرد که ائتلاف از مناطق اشغال شده توسط کورد سخن به میان آورده و برخی از گروه‌های آن نیز در حمله به کوبانی شرکت داشتند.

احمد شیخو در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که به عنوان کورد چگونه می‌توانیم با گروهی که علیه کورد جنگیده و تلاش می‌کند تا صورت مسئله کورد را پاک کند، به گفتگو و مذاکره دست بزنیم؟ امروز نیز شاهد هستیم که برای فریب خلق کورد در مناطق اشغال شده تلاش می‌کنند مراسم نوروز را برگزار کنند. امروز نیز با فریب ملت کورد از برگزاری مراسم توسط ساکنان مناطق اشغال شده جلوگیری می‌کنند. اما مهمتر از هر چیز مسئله اخراج اجباری غیرنظامیان است، چه کسی به خاک و شان و جایگاه خلق عفرین تجاوز کرده است؟ مگر گروه‌های وابسته به ناصر الحریری نبودند؟ چگونه می‌توان با این سخنان فریب خورد و طی یک شب به چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای دست زده و مراکز شورای میهنی کورد سوریه را بازگشایی کرده و مراسم نوروز را برگزار کنند. آیا مایه تاسف نیست؟

آزادی مناطق یا تغییر دموگرافیک در دست ائتلاف است

ناصر الحریری مانند رئیس و سر دسته تبهکاران گروه‌های تروریست در رابطه با مناطق اشغال شده از سوی دولت ترک سخن گفته و اظهار می‌دارد که مناطق آزاد شده و در خصوص جنایات روزمره و تغییر دموگرافیک منطقه ابراز نظر نمی‌کند.

احمد شیخو در همین رابطه افزود: الحریری در سخنان خود به مناطقی که از سوی دولت ترک اشغال شده‌اند عنوان مناطق آزاد شده می‌دهد، اما از تغییر دموگرافیک منطقه در سریکانی و گری سپی و عفرین چیزی نمی‌گوید؛ در این مناطق بیش از ۳۵۰ هزار نفر به زور از خانه و کاشانه خود اخراج شده‌اند. شیخو در بخش دیگری از سخنان خود افزود که در پشت این دیدار مسائل بسیار مهم دیگری در جریان است،  یکی از این مسائل بر هم زدن تلاش‌های نیروهای سوریه دمکراتیک برای دست‌یابی به اتحاد ملی در میان گروه‌های کورد است. ما اطلاع داریم که چه کسی ناصر الحریری را به جنوب کوردستان فرستاده است، کاملا مشخص است که وی فرستاده دولت اشغالگر ترک است. زیرا این واقعیتی است که تمامی خلق کوردستان از آن اطلاع دارند و می‌دانند که الحریری بدون اجازه دولت اشغالگر ترک حتی نمی‌تواند یک قدم بردارد.

احمد شیخو عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در منطقه فرات در خاتمه سخنان خود گفت: با این سفر آنها تلاش می‌کنند که دست کسانی که ادعای کوردایتی را داشته و در راستای منافع دشمنان خلق کورد کار می‌کنند را برای ضربه زدن به انقلاب روژآوا باز بگذارند.