آلدار خلیل: اندیشه‌ی رهبر خلق کورد در جهان گسترش یافته است

آلدار خلیل عضو شورای ریاست مشترک پ.ی.د گفت،"چون خواستار آزادی و دمکراسی است، حکمرانان جهان او را تهدیدی علیه حکومت‌های خود می‌بینند. اما اندیشه‌ی رهبر آپو در ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا و بسیاری از کشورهای جهان پخش شده است."

کمیته‌ی دفاع از رهبری با نزدیک شدن به ۱۵ فوریه در ۲۲ مین سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی علیه عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد، اقدامات و فعالیتهایی انجام می‌دهد. در همین چهارچوب روز گذشته جلسه‌‌ای در قامشلو انجام شد. بسیاری از شخصیت‌هایی که با رهبر عبدالله اوجالان دیدار کرده بودند، در این جلسه شرکت نمودند.

با شعار "زمان آزادی رهبر آپو است، آزادی رهبر آپو و آزادی بشریت است"، کمیته‌ی دفاع از رهبری با شخصیت‌هایی که در روژاوا و سوریه با رهبری دیدار کرده بودند، جلسه‌ای برگزار نمود.

این جلسه در مرکز فرهنگ و هنر آرام تیگران در شهرک رمیلان با حضور ۲۵۰ تن از شخصیت‌های کانتون قامشلو برگزار شد.

جلسه با احترام به یاد شهدا آغاز شد، سپس آلدار خلیل عضو شورای ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) صحبت کرد و توطئه‌های بین‌المللی علیه رهبر عبدالله اوجالان را محکوم نمود. آلدار خلیل گفت، "توطئه زمانی انجام شد که امپریالیسم و ظلم و زور گسترش یافته بود. آنها با انجام این توطئه رهبر عبدالله اوجالان و همه‌ی شخصیت‌هایی که برای آزادی و دمکراسی کار می‌کردند را هدف قرار دادند."

آلدار خلیل گفت، سیستم امپریالیست می‌خواهد در خاورمیانه جنگ ادامه داشته باشد. وی همچنین یادآور شد که در سال ۱۹۹۶ چندین بار تلاش کردند تا رهبر خلق کورد را بکشند، اما موفق نشدند.

وی همچنین گفت،" دولت ترکیه تاکنون قوانین بین‌المللی در مورد زندانیان را اجرا نکرده است و دیدارها با رهبر عبدالله اوجالان را ممنوع نموده است".

آلدار خلیل عضو‌ شورای ریاست مشترک پ.ی.د گفت، "کوردستان برای سیاست دولت‌های دارای قدرت تهدید نیست، اما اندیشه‌ی رهبر اوجالان برای آنها تهدید محسوب می‌شود، چون خواهان آزادی و دمکراسی است. اندیشه‌ی او در همه‌ی جهان منتشر شده است. در کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا اندیشه‌ی رهبر آپو پخش شده است. دیگر همه‌ی خلق خواستار آزادی و دمکراسی هستند."

آلدار خلیل در پایان سخنانش همچنین می‌گوید، چون انقلاب ما بر اساس اندیشه‌ی دمکراتیک و برادری خلقها است که در واقع اندیشه‌ی رهبر عبدالله اوجالان می‌باشد، دولت ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه حمله کرده و با انقلاب ما دشمنی می‌کند.