الهام احمد: در مخالفت با حملات به صورت نیرومندتر به خودمدیریتی ملحق شوند

الهام احمد رئیس شورای رهبری مجلس سوریه‌ی دمکراتیک اعلام کرد، داعش با کشتن دو عضو زن مجلس شدادی به آزادی زنانی که در اداره‌ی خودمدیریتی محقق شده حمله کرده است.

الهام احمد رئیس شورای رهبری مجلس سوریه دمکراتیک (م.س.د) از زنان خواست، علیه تبهکاران داعش و تفکر آنها، توان و تفکر خود را یکی کرده و بیشتر از همیشه به سیستم خودمدیریتی بپیوندند.

سعده فیصل حرمص رئیس مشترک شهرک شهدای تل شعیر در دشیشه واقع در جنوب کانتون حسکه و هند لطیف الغدر جانشین او در ۲۲  ژانویه ۲۰۲۱ ربوده شده و به شیوه‌ای وحشیانه کشته شده بود. داعش پس از دو روز مسئولیت ربودن و کشتن این دو زن سیاستمدار را به عهده گرفته بود.

الهام احمد رئیس شورای رهبری م.س.د در این باره به خبرگزاری فرات گفت، "اداره‌ی خودمدیریتی برای آزادی زنان و بنیاد نهادن جامعه‌ی دمکراتیک و تغییر نگرش جامعه تلاش می‌کند. در مقابل داعش تلاش می‌کند تا به خودمدیریتی حمله کند. می‌خواهد مانع آزادی زنان و پیشرفت آنها شود و سیستم قدرت‌مدار تاریکاندیش خود را بر زنان تحمیل کند، اما همانطور که می‌دانیم زنان از همه‌ی اقشار بیشتر از همیشه به اداره خودمدیریتی می‌پیوندند."

الهام احمد اعلام کرد، علیه تفکر تاریک و سیاه داعش باید موضع‌گیری قدرتمندی به صورت مشترک وجود داشته باشد و گفت،"باید قبل از همه زنان در مناطق شمال و شرق سوریه دست در دست یکدیگر علیه این حملات بایستند. بسیار مهم است که زنان علیه این نیروی تاریک فکر و توان خود را یکی کرده و بیشتر از همیشه به سیستم خودمدیریتی بپیوندند. با پیوستن به صفوف ی.پ.ژ باید زنان پاسخ این قتل‌عام‌ها را بدهند. مردان آزادیخواه نیز باید نیروی خود را سازماندهی کرده و علیه داعش بایستند.‌"