الهام احمد: پیمان می‌بندیم که مناطق اشغالی را آزاد کنیم

الهام احمد رییس هیات م.س.د در مراسم نوروز شهر حسکه حضور یافته و اعلام کرد که برای آزادی تمامی مناطق اشغالی مبارزه کرده و بازگشت آوارگان را منازلشان تامین می‌کنند. الهام احمد از همه درخواست نمود که از رهبری خودمدیریتی برای اداره شمال-شرق سوریه حمایت کنند.

از ساعات اولیه صبح صدها نفر از ساکنان شهر حسکه عازم محل برگزاری مراسم نوروز شدند. این مراسم با سردادن شعار با روح مبارزه نوروز، به اشغالگری پایان می‌دهیم را آغاز شد.

بعد از روشن نمودن مشعل نوروز از سوی خانواده شهدا، الهام احمد رییس هیات مجلس سوریه دمکراتیک در مراسم نوروز حضور یافته و با شادباش نوروز به تمامی خلق‌های منطقه، زندانیان سیاسی و رهبر خلق کورد، در این مراسم سخنرانی کرد.

الهام احمد در این مراسم اظهار داشت که امروز برای تحقق آزادی در مراسم نوروز حضور یافته‌ایم و علیرغم تمامی تلاش‌های نیروهای فرادست، ما آتش نوروز را شعله‌ور می‌کنیم.

الهام احمد در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که هر روز مسیر آزادی تداوم یافته و در ادامه افزود: در انقلاب روژاوا، نه فقط خلق کورد بلکه تمامی خلق‌های منطقه در میدان مبارزه حضور دارند. این جشن را به تمامی خلق‌های سوریه و شمال-شرق سوریه شادباش می‌گویم. ما امیدواریم که در نوروز سال آینده، راه حلی سیاسی و دمکراتیک را برای بحران سوریه شاهد باشیم. تلاش‌های مداوم ما از طریق فداکاری‌های ما به هم می‌تواند در میدانهای نبرد علیه ترور و ستمکاری به پیروزی منجر شود. ما در مسیر آزادی گام بر می‌داریم. امیدواریم که صلح و ثبات در منطقه مستقر شود. ما پیمان می‌بندیم که مناطق اشغال شده را آزاد کنیم.

الهام احمد در بخش دیگری از سخنرانی خود از تمامی خلق‌های منطقه درخواست کرد که برای پیشبرد خودمدیریتی متحد و منسجم بوده و در این باره افزود: ما با اراده خود دمکراسی را تحقق می‌بخشیم. ما امروز در تمامی شهرهای شمال-شرق سوریه، شام، شهبا و حلب گردهم آمده‌ایم.

وی در ادامه سخنرانی خود افزود: برای نجات تمامی مناطق اشغال شده آنها مبارزه خود را ادامه داده و بازگشت امن آوارگان را به خانه‌هایشان تامین می‌کنند.

الهام احمد در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: ما اشغالگری ترک و ستم‌کاری را در سرزمین خود و علیه خلقمان تحمل نمی‌کنیم. ما روزانه شاهد حملات و جرایم تبهکاران علیه خلق صلح‌طلبمان هستیم. ما پیمان می‌بندیم که خلقمان را که با اجبار و روز از خانه و کاشانه خود رانده شده‌اند، با مناطقشان بازگردانده و مناطق اشغال شده را آزاد کنیم.

الهام احمد در این سخنرانی خاطرنشان ساخت که این مرحله تاریخی نیز در نهایت به اتمام می‌رسد. در این مرحله اشغالگران تلاش می‌کنند که پروژه‌های ما را تخریب کنند و اراده و دستاوردهای ما را نابود کنند. اما ما اجازه نمی‌دهیم. ما برای آزادی و تغییر سیستم ستمکار مبارزه می‌کنیم. ما می‌خواهیم به راه حلی سیاسی دست پیدا کنیم. ما با خلقمان پیمان می‌بندیم که اجازه ندهیم هیچ کس حقوق مشروع ما را غصب کند.

الهام احمد در خاتمه سخنرانی خود اظهار داشت: مبارزه زنان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب زنان در روژاوا بوده و باید زنان در تمامی حوزه‌ها خود را تقویت کنند.