اتحادیه میهنی کورد در روژآوا: لزوم اتحاد در مقابل تهدیدها علیه روژآوا و باشور کوردستان

اتحادیه میهنی کورد حمله به فرودگاه هولیر را محکوم کرده و تایید نمود که هدف از این حملات هدف قرار دادن ثبات و امنیت در جنوب کوردستان، نشان دادن آشوب و بی‌نظمی در منطقه و از میان برداشتن حاکمیت محلی است

۱۵ فوریه ۲۰۲۱ فرودگاه هولیر و پایگاههای هوایی وابسته به نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در جنوب کوردستان مورد حمله موشکی قرار گرفت و در نتیجه آن یک غیر نظامی خارجی کشته شد و ۵ غیر نظامی و یک نظامی آمریکایی نیز مجروح شدند. احزاب متشکل در اتحادیه میهنی کورد PYNK در این رابطه بیانیه‌ای را منتشر کرده‌اند.

اتحادیه میهنی کورد PYNK در این بیانیه اعلام کرده است که گروهی تحت عنوان سرایا اولیا الدم مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این گروه جدیدا اعلام موجودیت کرده و وابسته به ایران است. نخستین عملیات این گروه نیز در سپتامبر ۲۰۲۰ علیه یک کاروان وابسته به نیروهای ائتلاف بین‌المللی در یکی از استان‌های جنوب عراق بوده است.

اتحادیه میهنی کورد PYNK در این رابطه اعلام نمود که این حمله را با شدت محکوم کرده و هدف از این حمله نیز از میان برداشتن امنیت و ثبات در جنوب کوردستان، ایجاد آشوب، بر هم زدن کار‌تهای بازی و کاهش حاکمیت منطقه‌ای بوده و در این باره افزود: این حمله تهدیدی بزرگ و خطرناک به همراه دارد. لازم است که به حساسیت و جدیت به این مسئله پرداخته شود. در این باره لازم است که وحدت صفوف نیروهای کوردی ایجاد و در مقابل تهدیدهای موجود علیه موجودیت خلق کورد و دستارودهای آن در باشور و روژآوای کوردستان موضعی واحد اتخاذ شود.

اتحادیه میهنی کورد PYNK در بخش دیگری از بیانیه خود از مجامع بین‌المللی درخواست نموده است که مرزی برای اقدامات گروه‌های میلیشیایی قائل شوند که خارج از منطقه جنوب کوردستان و حکومت اقلیم کوردستان در حال فعالیت بوده و تمامی عراق را به میدانی برای تسویه حساب‌های شخصی خود بر اساس مراکزی که به آن وابسته هستند، تبدیل کرده‌اند و نه حاکمیت و نه قانون را به رسمیت نمی‌شناسند.