"باید کورد به اتحاد دست یافته و از ک.ج.ک حمایت به عمل آوردند"

​​​​​​​عایشه حسو ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک از کوردستانیان درخواست نمود که برای دست‌یابی به اتحاد یکپارچه و منسجم عمل نموده و از ک.ج.ک حمایت به عمل آوردند تا در مقابله با حملات ارتش اشغالگر ترک به پاسخی درخور دست زنند.

عایشه حسو ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با اهمیت کارزار جدید ک.ج.ک مبنی بر انزوا، فاشیسم واشغالگری دیگر بس است، زمان آزادی است با خبرگزاری هاوار گفتگو کرده است.

عایشه حسو در آغاز سخنان خود با اشاره به حملات دولت اشغالگر ترک به کوردستان و جرایمی که علیه خلق کورد انجام می‌شوند اظهار داشت: به دلیل حملات دولت اشغالگر ترک بر سرزمین کوردستان، ک.ج.ک کارزار جدیدی را آغاز کرده است.

عایشه حسو ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در این رابطه اظهار داشت که کارزار ک.ج.ک به استقبال بزرگی مواجه شده است و در این رابطه گفت: حزب اتحاد دمکراتیک بر اساس استلزامات این کارزار از طریق فعالیتهای خود از آن حمایت می‌کند.

دولت ترک تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل در سوریه را با مانع مواجه می‌کند

عایشه حسو ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در ادامه سخنان خود افزود که پرونده سوریه، وضعیت در روژاوای کوردستان و اشغالگر بخش‌هایی از روژآوا توسط دولت اشغالگر ترک اظهار داشت: با دخالت‌های دولت ترک دستیابی به هر گونه راه‌حلی در سوریه غیر ممکن است. عایشه حسو در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که کارزاری که توسط ک.ج.ک اعلام شده است مصادف با زمانی است که سایه خطر دولت ترک بر روژآوای کوردستان و شمال-شرق سوریه افزایش یافته است. دولت اشغالگر ترک تلاش می‌کند در این راستا از طریق گسترش میدان اشغالگری، از طریق سکوتی که بر مجامع جهانی سایه افکنده است، دامنه بحران را در سوریه گسترش دهد.

عدم پایبندی به آتش بس

عایشه حسو ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با تحرکات دولت اشغالگر ترک در مناطقی که در محدوده آتش بس قرار دارند اظهار داشت: دولت ترک تمامی قوانین و معیارهای بین‌المللی را نقض کرده است، به منظور گسترش مناطق اشغال شده، به مناطق غیرنظامیان حمله‌ور شده و تا کنون هزاران نفر زن و کودک را به قتل رسانده است.

عایشه حسو ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در ادامه سخنان خود افزود: ترکیه تلاش می‌کند تا به بهانه‌های واهی بخشهایی از کشورهای همسایه را تجزیه کرده و مناطق تاریخی دوره عثمانی را مجددا به خاک ترکیه الحاق نماید. نقشه‌های ترکیه در سوریه محدود نیستند، اما ترکیه تلاش می‌کند که موصل و کرکوک را اشغال کند.

لزوم اتحاد کورد و حمایت از کارزار ک.ج.ک

عایشه حسو ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک از تمامی ساکنان منطقه و خلق کوردستان درخواست نمود که با اتحاد و انسجام خود از فراخوان ک.ج.ک حمایت به عمل آورنده و توطئه‌های انجام شده علیه خلق کورد را خنثی کنند.

ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در خاتمه سخنان خود درخواست نمود که لازم است حد و مرزی برای تجاوزهای دولت اشغالگر ترک در خاک روژآوا ترسیم شده و از دستاوردهایی که در نتیجه خون هزاران شهید به دست آمده است، حراست و حفاظت گردد.