برای آزادی رهبر خلق کورد خیمه برپا شد

در قامیشلو، برای شکست انزوا و تامین آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خیمه برپا شد. در آن پیامی برای تقویت مبارزه داده شد.

با پیشگامی ابتکار خلق منطقه‌ی جزیره، خلق قامیشلو ‌ شهرک و روستاها به خیمه‌ی فعالیت که در نزدیکی ورزشگاه ۱۲ مارس قرار دارد، آمدند. این فعالیت برای شکست انزوا و تامین آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شد. فعالیت با شعار «آزادی رهبر آپو، تضمین کننده‌ی صلح در خاورمیانه است» آغاز شد. عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شعار «بدون رهبر زندگی میسر نیست»، برافراشته شد.

عضو ابتکار آزادی رهبر عبدالله اوجالان در سوریه، سلیمان احمد گفت: «این موضع تنها راه برای شکست انزوا و تامین آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است. مقاومت خلق امید است».

در رابطه با توطئه‌ی بین‌المللی گفت: «توطئه‌ی بین‌المللی به ترکیه کمک می‌کند. هدف آن از بین بردن آن رگ و ریشه‌ی بشریت و انقلابی است، که رهبر عبدالله اوجالان از آن صیانت می‌کند».

به این اشاره کرد که ۳ سال است دولت اشغال‌گر ترکیه برای نسل‌کش کردن کوردها، انزوا را تشدید بخشیده است و سازمان‌های حقوق بشری نیز در این باره سکوت کرده‌اند.

به این اشاره کرد که این خیمه یادآور روزهای پس از توطئه‌ی بین‌المللی در ۱۵ فوریه است، زمانی که خلق مانند حلقه‌ی آتشین دور رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جمع شده بودند و خود را فدا می‌کردند.

در رابطه با پیام این فعالیت گفت: «امروزه آزادی فیزیکی رهبری، هدف اساسی خلق‌های آزادی‌خواه جهان است. خلق‌های جنوب آفزیقا تا آمریکای لاتین و‌ خاورمیانه همگی خواستار آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هستند. این نشان دهنده‌ی این است که رهبری امید تمامی بشریت است، ما نیز به عنوان خلق‌های شمال و شرق سوریه تا زمان آزادی فیزیکی وی، در عرصه‌ها حضور خواهیم داشت. باید هر میهن‌دوستی به دور شعار «بدون رهبر زندگی میسر نیست» مبارزه را گسترش دهند. زیرا آزادی وی تامین کننده‌ی صلح در خاورمیانه و جهان است».

عضو آکادمی جوامع دمکراتیک قامیشلو، موسی خلیل، به این اشاره کرد، تجدید عهد و پیمان می‌بندیم، برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مبارزه را افزایش دهیم.

این فعالیت فردا نیز ادامه خواهد داشت. در فعالیت امروز، اشعاری به زبان عربی خوانده می‌شوند، همچنین ویدئویی از عضو دفتر حقوقی سده و وکیل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، جنید جانیش با محوریت سیستم انزوا و شکنجه پخش می‌شود. همچنین پیام‌ها و ویدئوها و برخی آثار فرهنگی و هنری نمایش داده می‌شود.

فردا ویدئویی در رابطه با توطئه پخش خواهد شد، همچنین وکلا و حقوقدانان شرکت کننده پیام‌های خود را ارائه خواهند کرد. این مراسم با راهپیمایی به سمت ساختمان کمیسر سازمان ملل پایان خواهد یافت.