بیانیه‌ی مشترک ۳۳ حزب سیاسی: حملات قادر به شکست اراده‌ی ما نیستند

۳۳ حزب سیاسی در شمال و شرق سوریه با موضعی مشترک در برابر حملات دولت اشغال‌گر ترکیه ایستادند و اعلام کردند، حملات قادر به شکست اراده‌ی ما نیستند.

۳۳ حزب سیاسی در شمال و شرق سوریه علیه حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به منطقه در مقابل نمایندگی سازمان ملل متحد در قامیشلو کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کردند و بیانیه‌ای مشترک را قرائت نمودند.

این بیانیه توسط جوان عبدالکریم سکو دبیرکل حزب دمکرات کوردستان- سوریه قرائت شد.

بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

«از ۱۲ ژانویه‌ی ۲۰۲۴ تا کنون دولت اشغال‌گر ترکیه حملات وحشیانه‌ی خود را افزایش داده و در مناطق شمال و شرق سوریه تأسیسات و زیرساخت‌های خدماتی را مورد هدف قرار داده است. هواپیماهای جنگی به طور وحشیانه ایستگاه‌های انرژی و سوخت را مورد هدف قرار می‌دهند و اکثر آن‌ها را به ویژه برق، نفت، گاز و آب از بین رفته و از کار افتاده‌اند و ۸۵ هزار خانه از آب آشامیدنی محروم شدند. شهر قامیشلو و شهرها و روستاهای آن، ۱۲۰ هزار خانواده در عین عیسی و کوبانی از آب محروم شدند و این حملات خسارات جانی زیادی نیز در پی داشته است.

ما به عنوان سازمان‌های سیاسی و احزابی که این بیانیه را امضا کرده‌ایم‌، این حملات آشکار دولت ترکیه را محکوم می‌کنیم و از جامعه‌ی بین‌المللی که نماینده‌ی سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند می‌خواهیم این حملات را محکوم کنند و ترکیه را مسئول این حملات معرفی کرده و اقدامات لازم برای حفاظت از مردم شمال شرق سوریه را اتخاذ نمایند. همچنین، ما از جامعه‌ی جهانی می‌خواهیم که اهمیت بیشتری برای شروع یک راه‌حل‌ سیاسی جدی و مؤثر نشان دهند که در آن تمامی مردم سوریه و نمایندگان واقعی آن‌ها از جمله نمایندگان شمال شرق سوریه حضور داشته باشند. با هدف پایان دادن به بحران سوریه و دستیابی به یک راه‌حل سیاسی که ثبات را در سوریه احیا کند و یک سیستم دمکراتیک غیرمتمرکز را بسازد.

ما همچنین از خلق خود می‌خواهیم که با تمامی جوامع خود متحد و مُصر باشند و از فداکاری‌ها و دست‌آوردهایشان محافظت کنند. این حمله با پیروزی اراده‌ی آزاد ما در هم خواهد شکست و همچنین موضع خود را نشان دهید و بر این که این حملات قادر نیست اراده‌ی ما را بشکند ، تاکید کنید، تا به پیروزی نرسیم یک گام رو به عقب برنخواهیم داشت.»