بیلان ماه ژانویه ٢٠٢١ نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه منتشر شد

نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی، آمار کار و فعالیت‌های ماه ژانویه ٢٠٢١ را منتشر نمودند.

نیروهای آسایش داخلی شمال و شرق سوریه در شهرک رمیلان از توابع کانتون قامشلو کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرده و بیلان کار و فعالیت‌های نخستین ماه سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد.

علی الحسن سخنگوی رسمی نیروهای آسایش داخلی شمال و شرق سوریه به زبان عربی و ریحان محمد عضو رهبری نیروهای آسایش داخلی شمال و شرق سوریه به زبان کوردی بیانیه را قرائت کردند.

این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

"ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن هر روز به مناطق شمال و شرق سوریه حمله کرده و مراکز مسکونی شهرها را هدف حملات خود قرار می‌دهند و مردم منطقه را ناچار می‌کنند تا خانه، روستاها و شهرهای خود را تخلیه کنند.

همزمان حملات تروریست‌های داعش بدون وقفه ادامه دارند، به ویژه در کمپ هول، روستاهای دیرالزور و دشتهای سوریه، که در نتیجه‌ی این حملات ده‌ها تن شهید و مجروح شده‌اند. مشخص است که هدف اصلی حملات تبهکاران دولت ترکیه این است که داعش یک بار دیگر تنفس کرده و خود را سازماندهی نماید.

 اخیرا رژیم سوریه تلاش کرده است در شهر‌های قامشلو و حسکه تنشهایی ایجاد کند و اینگونه می‌خواهد امنیت و آرامش منطقه را برهم بزند و برادری و همزیستی میان خلق‌های منطقه را از بین ببرد.

ما به عنوان نیروهای آسایش داخلی به اتحاد خلقهای سوریه پایبند هستیم و برای پایان دادن به تنش‌هایی که رژیم سوریه ایجاد کرده است، تلاش می‌کنیم. همچنین ما از اتحاد خاک سوریه محافظت می‌کنیم. ما خاطرنشان می‌کنیم که زندگی عادی را در منطقه ایجاد نماییم، همچنین اجازه می‌دهیم تا وسایل لازم به مناطقی که رژیم سوریه در شهرهای حسکه و قامشلو، حضور دارند منتقل شود.

علیرغم همه‌ی دخالت‌ها و بحران‌ها ما به عنوان نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه، بر عهد و پیمان خود تاکید می‌کنیم تا از خلقهای منطقه محافظت کنیم و بدون وقفه علیه هرگونه جنایت و ترور مبارزه خواهیم کرد.

آمار ماه ژانویه

با حضور ۶۹۳ نفر ۱۰ دوره‌ی متفاوت سازماندهی برگزار شد.

تیم‌های خنثی‌سازی مین، ۲۳ مین را خنثی نمودند. در سرتاسر منطقه ۲۵ انفجار رخ داد و در نتیجه‌ی این انفجارها ۱۲ غیرنظامی شهید شدند و ۲۱ تن نیز مجروح شدند.

نیروهای ما با همکاری ائتلاف بین‌المللی علیه هسته‌های مخفی تروریست‌ها ۷ عملیات انجام دادند.

 در ادامه‌ی عملیات "زندگی مسئولیت است"، علیه مواد مخدر، نیروهایمان ۲۲۵ تاجر و پخش کننده مواد مخدر را دستگیر کردند. ۱۴۳ پرونده‌ی مربوط به مواد مخدر نیز باز شده و همزمان ۵ هسته‌ی بازرگانی و قاچاق آثار باستانی نیز دستگیر شدند.

 ۱۳ جرم قتل آشکار شده و همزمان ۴ تلاش برای انجام قتل نیز صورت گرفته است.

 ۶ جرم مربوط به جعل پول و ۲۱ جرم مربوط به جعل اسناد رسمی آشکار شده‌اند.

در مورد پرونده‌های مربوط به دزدی، ۱۰۶ رخداد دزدی و ۱۴ جرم استفاده از شناسنامه افراد دیگر اعلام شده است. ۱۴ پرونده‌ی فریب و ۲۵ پرونده‌ی مربوط به تخطی از آداب اجتماعی نیز آشکار شده است.

شرایط اضطراری

۷۱۳ بار شرایط اضطراری اعلام شده است، از این تعداد ۴۱۰ شرایط سرد و ۳۰۳ شرایط گرم رخ داده است. همزمان در ۴ حادثه‌ی راهنمایی و رانندگی دخالت سریع انجام گرفته و سه حادثه‌ی آتش سوزی نیز رخ داده است.

نیروهای امدادرسانی

نیروهای امداد و نجات در ۲۳ شرایط اضطراری، ۳ انفجار و ۸۷  تصادف وارد عمل شده‌اند.

پلیس راهنمایی و رانندگی

در ماه ژانویه نشست سالیانه‌ی سال ۲۰۲۰ پلیس راهنمایی رانندگی برگزار شد. همچنین ۳۲۷۵ نفر گواهینامه‌ی رانندگی را به دست آوردند.

امنیت مراکز کنترل و ایست بازرسی و راه‌ها

مراکز کنترل ما ۱۲۴ قبضه اسلحه‌ی بدون جواز را ضبط کردند.

تعدادی تلاش برای قاچاق نیز خنثی شده که طی آنها ۱۵۲۰ لیتر بنزین و ۲۶ هزار و۹۴۰ لیتر نفت ضبط شده‌اند.

در ۲۸ حادثه‌ی آتش‌سوزی و درگیری میان شهروندان در جاده‌ها دخالت شده که با دوربین‌های نظارتی و دیده‌بانی آشکار شده‌اند.

اتاق عملیات از راه تلاش برای ارتباط گرم، از ۷۳۷ شکایت استقبال کرده است.

همچنین ۳۲۸۹ زندانی به کمیته‌ی تحقیقات و دادگاه تحویل داده شده‌اند. ۲۰۸۱ زندانی نیز آزاد شدند.

نیروهای زن امنیت داخلی

۴۵ عضو، دوره‌ی آموزش کارشناسی را پشت سر گذاشتند. همزمان نیروهای زنان در این ماه‌ به سه پرونده‌ی دزدی، یک پرونده‌ی قتل، دو پرونده‌ی اعمال غیر اخلاقی و یک پرونده فریب رسیدگی کردند. در همه‌ی پرونده‌ها، آن زنانی که دستگیر شده و تحقیقات در مورد آنها انجام شد، مجرم شناخته شدند. پرونده‌ها به این شرح می‌باشند: ۷ پرونده‌ی قتل و ۳ تلاش برای قتل، ۱۹۰ زن مرتکب جرم شده و ۱۱۵ تن از آنها آزاد شدند.

ما نیروهای آسایش داخلی شمال و شرق سوریه از ابتدای تاسیس نیروهایمان تعهد داده‌ایم که کار و وظیفه‌ی خود را به صورت شفاف انجام دهیم و با تمام توان خود به امنیت و آرامش شهروندان شمال شرق سوریه خدمت نماییم. ما عهد خود را دوباره می‌کنیم تا موفقیت‌هایی که با خون شهدا بدست آمده‌اند را حفظ نماییم و بر اساس عهدی که با شهدا بسته‌ایم، خط زندگی آزاد و شرافتمندانه را برای خود اساس قرار دهیم."