فوزا یوسف: داعش و ترکیه از انقلاب زن در روژآوا واهمه دارند

فوزا یوسف عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک اعلام کرد: دولت ترک و تبهکاران داعشی وابسته به آن از انقلاب زن در روژآوا و شمال-شرق سوریه با پیشاهنگی زنان کورد و عرب ترسیده و به همین دلیل زنان کورد و عرب را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

فوزا یوسف عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک گفت: دولتهایی مانند ترکیه به عنوان دشمنان زنان و گروههای وحشی‌ای مانند داعش در پی کشتار زنان بوده‌اند، اکنون با حضور زنان نمی‌توانند حتی یک قدم زنان را از مبارزات آزادیخواهانه خود به دور رانده یا به عقب‌نشینی وادار کنند، زنان اکنون با حراست و حفاظت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب بهترین پاسخ را به حملات وحشیانه دعش می‌دهند. فوزا یوسف در ادامه افزود: زنانی که در میادین رهبری خودمدیریتی شمال-شرق سوریه مشغول فعالیت هستند برای تمامی زنان جهان به امید تبدیل شده‌اند. دستاوردهای این منطقه به تمامی زنان جهان تعلق دارد.  لازم است تمامی زنان در این انقلاب ایفای نقش کنند.

با حملات ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸  اشغالگران  دولت ترک به عفرین، زنان در روژآوا هدف قرار گرفتند. دولت ترک و تبهکاران داعشی وابسته به آن به طور آگاهانه زنان را مورد حمله قرار دادند. در زمان اشغال عفرین جنازه بارین کوبانی از سوی دولت ترک مورد بی‌احترامی قرار گرفت. در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۹ زمانی که حملات اشغالگرانه به گری سپی و سریکانی در جریان بود، دبیرکل حزب آینده سوریه، هورین خلف به شیوه‌ای وحشیانه به قتل می‌رسد. در عفرین و طی سه سال اشغالگری آن، حداقل ۶۷ زن به قتل رسیده‌اند، ۶۸ زن نیز با تعدی و تجاوز روبرو شده‌اند.

زنان کورد و عرب در شمال-شرق سوریه، در عفرین، سریکانی و گری‌سپی اشغال شده توسط تبهکاران دولت ترک از سوی ارتش ترک و داعش به طور سیستمانیک به قتل می‌رسند. سه زن کورد که در سطح رهبری کنگره ستار جای می‌گرفتند در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹ در کوبانی توسط هواپیماهای بدون سرنشین ترک کشته شدند. داعش نیز در ۲۲ ژانویه در حسکه در منطقه دشیشه ۲ زن عرب را که با خودمدیریتی همکاری می‌کردند، ربوده و به قتل رساندند.

یوسف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که دولت جنس‌محور ترک به دشمنی با زنان پرداخته و زنان را مورد هدف قرار می‌دهد، زیرا انقلاب زنانه شمال-شرق سوریه پادزهر نژادپرستی به شمار می‌رود. نیروهای تحت حمایت دولت ترک در روژآوا و شمال-شرق سوریه، زنان را بیش از همه هدف حملات خود قرار می‌دهند، زیرا زنان در انقلاب روژآوا و سازمانهای وابسته به خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در نقش پیشاهنگ ظاهر شده و برای دفاع از انقلاب و ارزشهای اجتماعی، برای تداوم انقلاب اجتماعی ایفای نقش می‌کنند. دولت ترک می‌داند که نیروی اصلی که انقلاب را همچنان بر پا نگاه می‌دارد، نیروی زنان بوده و به همین دلیل است که زنان را مورد هدف قرار می‌دهد.

فوزا یوسف در ادامه سخنان خود اظهار داشت که دولت ترک از پیشرفت زنان در هراس بوده و به همین دلیل انقلاب زنان و پیشرفتهای اجتماعی زنان را برای خود به عنوان تهدید ملاحظه می‌کند. یوسف خاطرنشان ساخت که دولت ترک نمی‌خواهد شاهد پیشرفتهای موجود در روژاوا، شمال-شرق سوریه و تاثیر آن بر جامعه ترکیه و خلقهای دیگر خاورمیانه باشد. به همین دلیل است که به شیوه‌های مختلف به زنان حمله کرده و تلاش می‌کند انقلاب زنان را تضعیف کند، و از این طریق می‌خواهد که زندگی مرتجعانه و تاریکی را بر زنان تحمیل کند.

یوسف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش زنان عرب در زمان آزادی روژآوا، شمال-شرق سوریه گفت: زنان عرب در مبارزه خود علیه داعش و آزادسازی مناطقی که پیشتر به اشغال در آمده بودند، و همنچنین سازماندهی خودمدیریتی نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند. در میان جامعه عربی زنان انقلابی‌ترین بخش جامعه را شکل می‌دهند. برای از میان برداشتن سیستم داعشی، از میان برداشتن تاریکی و تاثیرات آن در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، زنان عرب هزینه‌های بزرگی را داده‌اند. با این مبارزات هم اکنون تغییرات بزرگی در جامعه عربی در حال وقوع است. زنان و جوانان نیز در این باره نقش بسیار مهمی را بر دوش می‌کشند. اگر امروزه هزاران زنان در بخشهای مختلف نقشهای مهمی را بر دوش می‌کشند، این مبارزات نشان می‌دهد که در میان زنان عرب نیروی بسیار بزرگی در حال ظهور بوده و این نقش روز بروز توسعه می‌یابد. به دلیل نشان دادن این قدرت و این اراده برای تغییر اجتماعی از سوی زنان است که زنان مورد هدف قرار می‌گیرند.

فوزا یوسف در بخش دیگری از سخنان خود اعلام نمود که با وجود حملات دولت ترک و داعش به منظور کشتار زنان، نتوانسته است که اراده زنان را در هم شکسته و آنها را به عقب براند. بلکه بر عکس زنان گامهای قدرتمندتری را به پیش برداشته‌اند. فوزا یوسف همچنین افزود: به دلیل این مقاومت زنان است که آنها برای نخستین بار می‌توانند حیات آزادی را تجربه کنند. با انقلاب روژاوا و رهبری خودمدیریتی نخستین بار است که زنان سازماندهی جامعه را بر دوش گرفته‌اند، تصمیم‌گیری می‌کنند و در حوزه‌های مختلف حیات اجتماعی عزم نستوه خود را به نمایش می‌گذارند. در میان زنان ما اکنون چنان عزمی شکل گرفته است که زنان به هیچ وجه در مقابل دشمن سر تسلیم فرود نیاورده و یک گام به عقب نداشته‌اند. و در مقابل بیش از پیش بر حیات آزاد تاکید و اصرار می‌کنند.

فوزا یوسف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از مهمترین ویژگی‌ها و پاسخهای زنان اینست که تحت حملات و کشتارهای دولت ترک و تبهکاران داعش، به حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب دست زده و در این باره افزود: زنان به منظور حفظ و حراست از دستاوردها و حفظ سیستم خودمدیریتی، از سیستم زنانه دفاع کرده و مبارزه را گسترش داده و با جان خود سیستم آزادی و مبارزه خود را گسترش می‌بخشند.

فوزا یوسف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: توسعه و پیشبرد سازماندهی و آزادی زنان مبارزه اصلی ما زنان را تشکیل می‌دهد. هیچگاه سنگر شهدای ما خالی نمانده است. هزاران زن جای شهدای ما را پر می‌کنند. لازم است که دشمن بداند راهکارهای پلید آنان نمی‌تواند عزم و اراده ما را درهم بشکند و در نهایت به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود. هیچ نوع حیاتی از زندگی مانند یک برده دشوارتر نیست، به همین دلیل ظلم و ستمکاری موجود نمی‌تواند اراده و عزم زنان را متوقف کند.

فوزا یوسف عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در خاتمه سخنان خود اعلام کرد که دستاوردهای آنان در شمال-شرق سوریه و روژآوا متعلق به تمامی زنان جهان بوده و از خواستار حمایت تمامی زنان جهان از دستاوردهای انقلاب روژآوا و تلاش برای حراست از سیستم زنان شد.