در دیرالزور مراسم گرامی داشت زلال زاگروس برگزار شد

در دیرالزور مراسم گرامی داشت زن انقلابی کورد فریال سلیمان خالد (زلال زاگروس) برگزار شد. در این مراسم خواستار مجازات دولت ترکیه شدند که زنان پیشگام کورد را مورد هدف قرار می‌دهد و قول صیانت از شهدا تکرار شد.

انجمن زنان زنوبیای دیرالزور مراسم ترحیمی را برای زن انقلابی کورد فریال سلیمان خالد (زلال زاگروس)  که در شهر کرکوک توسط جاسوسان دولت اشغال‌گر ترکیه به شهادت رسیده بود را برگزار کرد.

در این مراسم شیما العلی ریاست مشترک انجمن منطقه‌ی روژآوا به سخنرانی پرداخت و گفت: «یاد شهدا را گرامی می‌داریم و در برابر فداکاری‌های آن‌هاسر تعظیم فرود می‌آوریم و به تمامی خلق‌های شمال و شرق سوریه و خانواده‌ی شهید و فرمانده زلال زاگروس تسلیت می‌گوییم.»

شیما العلی در ادامه‌ی سخنانش گفت: «دشمنان تلاش می‌کنند شخصیت‌های انقلابی مانند شهید زلال زاگروس را که در راه آزادی و کرامت به فداکاری می‌پردازند، از بین ببرند.»

شیما العلی در پایان سخنانش گفت: «قول می‌دهیم راه شهدا را تا رسیدن به پیروزی ادامه دهیم.»

در ادامه‌ی مراسم نور الحسین، ریاست مشترک اتحادیه‌ی کل سازمان‌های جامعه‌ی دمکراتیک به سخنرانی پرداخت و گفت: «رفیق زلال زاگروس بیش از ۳۰ سال در راه حقوق خلق، آزادی خلق و زنان و پیشرفتشان در تمامی زمینه‌ها به مبارزه پرداخت.»

در ادامه سکوت نیروهای بین‌المللی در برابر جنایات دولت اشغال‌گر ترکیه علیه مبارزان را محکوم کرد و اعلام نمود، لازم است مجرمین مجازات شوند.

سوزان المحمد عضو مدیران انجمن خانواده‌ی شهدای کانتون دیرالزور نیز به سخنرانی پرداخت و قول داد از شهدا صیانت کرده و راه آنان را ادامه دهند.

مراسم با قول بر اتحاد و حفاظت از دست‌آوردها به پایان رسید.