در حسکه چه روی داد؟

شبه‌نظامیان دفاع وطنی وابسته به رژیم سوریه طی سه روز گذشته در حسکه ۲ بار دست به اقدامات اخلالگرانه زده‌اند، این بار برای مدت ۲۵ دقیقه جنگ و درگیری رخ داد و در این جنگ ١ تن کشته و ۳ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

در خیابان قامشلو محله‌ی مرشو در حسکه، همزمان همراه با نزدیک شدن یک گروه غیرنظامی مسلح شده به وسایل نظامی که به ایست و بازرسی نیروهای آسایش داخلی نزدیک می‌شدند، اعضای دفاع وطنی به سوی مرکز ایست و بازرسی نیروهای آسایش داخلی شمال و شرق سوریه تیراندازی شده و دست به اقدامات اخلالگران زدند.

اعضای دفاع وطنی با سنگ و چوب به سمت نیروهای آسایش حمله کرده و همچنین اقدام به تیراندازی نمودند و برای آنکه تیراندازی‌های خود را پنهان نمایند، از یک بمب دودزا استفاده نمودند.

نیروهای آسایش داخلی نیز برای دفاع از شهروندان و بر اساس وظیفه‌ی دفاعی خود مهاجمان را هدف قرار دادند.

یک نفر کشته و سه نفر نیز مجروح شدند

به دلیل این حمله، برای مدت ۲۵ دقیقه درگیری رخ داد و یک نیروی پلیس وابسته به حکومت سوریه با نام محمد ریهایل کشته و ۳ نفر دیگر نیز مجروح شدند که اسم یکی از آنها سلیمان خدبان است.

به گزارش منابع ما، نیروهای دفاع وطنی ۴ نفر را کشته‌اند و رژیم سوریه می‌خواهد با توسل به فتنه و آشوب، مسئولیت این جنایت را به عهده‌ی نیروهای آسایش داخلی و اداره‌ی خودمدیریتی بگذارد.

 همچنین در روز ۲۷ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ تعدادی از هواداران حکومت سوریه به یک ایست و بازرسی نیروهای آسایش در حسکه حمله کردند. بر اساس تصاویر ضبط شده از این حملات، نیروهای لباس شخصی مهاجم، اسلحه و تپانچه در دست دارند.