در منبج کنفرانسی برای آزادی فیزیکی رهبر عبدالله اوجالان برگزار شد

برای محکومیت انزوای حاکم بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و درخواست آزادی فیزیکی،مجلس خانواده‌ی شهدای منبج، کنفرانسی سه روزه را تدارک دید، این کنفرانس با شعار ‘آزادی رهبر آپو آزادی خلق‌هاست’ در اتحادیه‌ی ورزشی این شهر برگزار شد.

از ۱۵ فوریه‌ی ۱۹۹۹ و در توطئه‌ای بین‌المللی، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ربوده شد، سپس تحویل دولت ترکیه گردید، دولت ترکیه نیز انزوای شدیدی را بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل کرده است، اجازه نمی‌دهد نه با وکلا و نه با خانواده‌اش ملاقات نماید، از ۲۵ مارس ۲۰۲۱ نیز هیچ اطلاعی در رابطه با رهبر آپو در دست نیست.

براساس برگزار کنندگان این کنفرانس سه روز طول خواهد کشید‌ و در آن طی سمیناری توطئه به طور کل تفسیر خواهد شد، همچنین پخش فیلم مستند و سخنرانی شرکت کنندگان و دیگر فعالیت‌ها از موضوعات این کنفرانس می‌باشد. ساکنین منبج و نمایندگان سازمان‌های جامعه‌ی مدنی و احزاب سیاسی ریش سفیدان طوائف منطقه در این کنفرانس شرکت دارند.

در ابتدای این کنفرانس سه روزه، ابتکار عمل آزادی برای رهبر عبدالله اوجالان در سوریه، حسام شواخ‌ گفت: “حکومت دولت فاشیست ترکیه انزوای شدیدی را بر رهبر عبدالله اوجالان و رفقایش در زندان امرالی تحمیل کرده است، همچنین به دلیل تنبیه انظباطی اجازه‌ی نمی‌دونم چه با وکلا و چه با خانواده‌هایشان ملاقات داشته باشند”.

الشواخ ادامه داد: “ما به عنوان خلق شمال و شرق سوریه، سازماندهی و موسسات حقوقی به ویژه سازمان منع شکنجه (سی‌پی‌تی) را مسئول انزوا و هر آن‌چه که در امرالی صورت می‌گیرد، می‌دانیم”.

سپس الشواخ از افکار عمومی جهان و نیروهای بین‌المللی خواست که سکوت خود را بشکنند و خواستار آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و باقی محبوسین امرالی شوند.

هند داغستانی، عضو ابتکار عمل، در رابطه با توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و انزوای حاکم بر وی گفت: “باید بدانیم که دستگیری رهبر عبدالله اوجالان برای شکست اراده‌ی خلق‌ها و اللخصوص زنان است، انزوای حاکم بر رهبر آپو نوعی شکنجه از انواع و اقسام شکنجه است، جنگی روانی و مرگی آرام است”.

در پایان هند گفت: “رهبر عبدالله اوجالان فقط نمایندگی یک فرد را بر عهده ندارد، بلکه نمایندگی اراده‌ی خلقش را برعهده دارد، پس این حق را دارد که آزادی فیزیکی خود را به دست آرد، زیرا از خلق خود و دیگر خلق‌های منطقه حفاظت می‌نماید.