در منطقه‌ی جزیره یاد شهدا گرامی داشته شد و همچنین خیانت پ‌د‌ک محکوم گردید

مجلس خانواده‌ی شهدای منطقه‌ی جزیره، یاد گریلاهای به شهادت رسیده را گرامی داشت و خیانت حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) محکوم گردید.

در ۲۸ اوت ۲۰۲۱ یگان‌های مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در نزدیکی رود زه به دام حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک)گرفتار شدند و در نتیجه ۶ گریلا به شهادت رسیدند.

برای گرامی داشت شهدای این نسل‌کشی و محکوم کردن همکاری حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) با دولت اشغال‌گر ترکیه، مجلس خانواده‌ی شهدای مناطق مختلف جزیره، اطلاعیه‌ای قرائت کردند.

در کانتون حسکه، در مقابل مجلس خانواده‌ی شهدای منطقه‌، اعضای این مجلس اطلاعیه‌ای را قرائت کردند.

اطلاعیه‌ی کانتون حسکه از سوی خلود الصالح‌، در شدادی از طرف زهرا عبدالله، از اردوگاه سریکانی از طرف هیوین سینو، در تل تمر از سوی محمد نوری، در درباسیه از سوی سالم السالم‌ قرائت شد.

در کانتون قامیشلو، اعضای انجمن در مجلس خانواده‌ی شهدا و آرامگاه شهدا در شهرها و مناطق این کانتون قرائت شدند.

در قامیشلو شیرزاد رمو، در دیرک هوگر صالح، در تل حمیس خالد سعدون، در چلاغا حوسام حسین، در تل کوچر احمد حنش‌، در تل براک عبدا رزاق‌ الاقری، در عامودا عبود‌ علی، در تربه‌سپی، عبدالواحد حسین، اطلاعیه را قرائت کردند.

در این اطلاعیه به قهرمانی و شجاعت گریلاها اشاره شد و گفته شد، گریلاها پاسخ فراخوان سرزمین را داده‌اند، مرزهای ساختگی را به رسمیت نشناخته‌اند و به کوهستان‌های کوردستان رفته‌اند و به جنگ فاشیست‌های ترکیه که در تلاش برای از بین بردن خلق منطقه است، رفته‌اند.

همچنین در اطلاعیه به این نکته اشاره شده است که دشمن با حمایت مستقیم ناتو از تکنیک‌های مدرن نظامی و سلاح ممنوعه علیه گریلا استفاده می‌کند.

در اطلاعیه‌ی مجالس، به این اشاره شده است، زمانی که جامعه‌ی بین‌المللی سکوت اختیار کرده است، دختران و پسران این مناطق پاسخ فراخوان سرزمین و دفاع از شرف خلق را دادند. در برابر این فداکاری بزرگ، مقامات حکومت باشور با دولت ترکیه همکاری می‌کردند و به سازمان استخباراتی ترکیه (میت) فرصت دادند تا باشور را مورد هدف ارتش ترکیه قرار دهند. دو سال قبل، نیروهای حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) در منطقه‌ی خلیفان برای تعدادی گریلا کمین کردند و به آن‌ها شلیک کردند و در نتیجه توهلدان‌ رامان اهل قامیشلو و سردم جودی اهل گرکه‌ لگی و ۴ تن از رفقایشان از باکور کوردستان به شهادت رسیدند.

همچنین در اطلاعیه آمده است، آن‌چه حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک)انجام می‌دهد ضد ارزش‌های تاریخی خلق‌هاست و خیانت بزرگی است. از زمانی که حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) تاسیس شده است. مداوم به جاسوسی و نیروی نیابتی بودن مشغول است.

در اطلاعیه‌ی مجالس، به این اشاره شده است، در روزهای ظهور داعش، گریلاها در هولیر و زاخو‌ و کرکوک و شنگال حضور داشتند تا از شرف خلق باشور حفاظت کنند و برای این منظور شهید دادند.

مجالس از مقامات باشور کوردستان درخواست کردند، هیچ‌گاه علیه گریلا با دولت ترکیه همکاری نکنند.

در پایانخواستار این شدند تا پیکر شهدا را تحویل دهند و از مادر شهدا عذرخواهی کنند.