در رقه حملات دولت ترکیه محکوم شد

مجلس خانواده‌ی شهدا در رقه حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به شمال و شرق سوریه را محکوم کرد. آن‌ها عهد خود را تکرار نمودند، تا محقق کردن آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزاتشان ادامه دهند.

ده‌ها خانواده‌ی شهید و اعضای مجلس خانواده‌ی شهدای رقه، در مقابل دفتر مجلس جمع شده و بیانیه‌ای در رابطه با حملات اشغال‌گرانه‌ی ترکیه به شمال و شرق سوریه قرائت کردند.

یک هواپیمای بدون سرنشین اشغال‌گران ترکیه، در ۳ اوت یک خودرو را در قامشلو هدف قرار داد که در آن یک فرمانده و سه مبارز نیروهای سوریه دموکراتیک(ق‌س‌د) شهید شدند.

نادیه احمد عضو مجلس خانواده‌ی شهدا بیانیه‌ای را خوانده و اعلام نمود، خلق دموکراتیک راه زندگی مشترک را مشخص کرده است و این حق را دارد که از دستاورد هزاران شهید خود دفاع نماید.

در این بیانیه آمده است، هدف از حمله به فرماندهان و مدیران و شهروندان شمال و شرق سوریه از بین بردن اراده‌ی فرزندان این منطقه است، تا راه را برای زنده نمودن داعش و اشغال خاک سوریه و ادامه‌ی توطئه‌ها علیه منطقه و رهبر عبدالله اوجالان و پروژه‌ی دموکراتیک او باز کنند.

در پایان بیانیه، جنایات دولت اشغال‌گر ترکیه در مقابل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حملاتش به شمال و شرق سوریه محکوم شد. همچنین خانواده‌ی شهدا تاکید کردند، اجازه نمی‌دهند هیچکس به اتحاد و اراده‌ی خلق حمله کند و از نیروهایشان دفاع کرده و دستاوردهای آن‌ها را حفظ می‌کنند. همچنین خواستار آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.