در شهبا اشغالگری و خیانت محکوم شد

با پیشاهنگی مجلس خانواده شهدای کانتون عفرین و شهبا با شعار "نه به خیانت و اشغالگری، زنده باد مقاومت خلق‌ها" راهپیمایی اعتراضی انجام گرفت.

با حضور هزاران آواره اهل عفرین و ساکنین شهبا با شعار " نه به خیانت و اشغالگری، زنده باد مقاومت خلقها" راهپیمایی انجام شد. شرکت کنندگان، جنایات دولت اشغالگر ترکیه با همکاری حزب دموکرات کوردستان-پ‌دک و شورای میهنی کوردهای سوریه- ان‌ک‌س را محکوم کردند.

راهپیمایی از دروازه منطقه فافین آغاز شد. راهپیمایان تا مدرسه شهید چکدار راهپیمایی کردند.

در میدان مدرسه، راهپیمایی به گردهمایی تغییر یافت  و شرکت کنندگان در راهپیمایی بیانیه ای قرائت کردند.

در این بیانیه جنایات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در عفرین و مناطق اشغال شده و همکاری حزب دموکرات کوردستان و ان‌ک‌س با آنها محکوم شد.

همچنین گفته شد : " از حزب دموکرات کوردستان و ان‌ک‌س درخواست می‌کنیم که از اشغالگران و تروریستها حمایت نکنند، چون این وظیفه آنها نیست. در کوردستان دو راه وجود دارد. راه آزادی و راه بردگی، راه مقاومت و راه خیانت. در باشور کوردستان حزب دموکرات کوردستان با دولت ترکیه برای جنگ با گریلا همکاری می‌کند. در روژاوای کوردستان نیز ان‌ک‌س از اردوغان و تبهکارانش برای از بین بردن رویاهای کوردها پشتیبانی می‌کند. "

در این بیانیه همچنین تاکید شد، خلق کورد بیشتر از همیشه به آزادسازی عفرین نزدیک شده است. به همین دلیل حملات علیه منطقه افزایش یافته اند. حزب دموکرات کوردستان و ان‌ک‌س را به کار می‌گیرند تا حملاتشان را به ارزشهای معنوی خلق کورد و همچنین انزوا علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان افزایش دهند.

در این گردهمایی همچنین به انزوای تحمیلی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره شد و تاکید نمودند، خانواده شهدا و اهالی عفرین و شهبا فریب این بازیها را نخواهند خورد و برای این مرحله سیاسی و نظامی آماده هستند.