در تربه‌سپی ۱۲۰ هزار نفر بدون آب و برق مانده‌اند

مزگین لزگین دستیار ریاست مشترک انجمن منطقه‌ی تربه‌سپی اعلام کرد که بر اثر حملات دولت اشغال‌گر ترکیه، ۱۲۰ هزار نفر از ساکنین منطقه بدون آب و برق مانده‌اند.

در پی حملات دولت اشغال‌گر ترکیه در منطقه‌ی تربه‌سپی، ۴۵ روستا در شهرک ماشوک، ۲۳ روستا در شهرک حیلوا، ۶۳ روستا در شهرک ابو فرحا، ۴۵ روستا در شهرک تل معروف، در روستاهای بیار کوچک و ‌بزرگ، گر شیران، گر داهول، ابو هجارا‌، گرکه شامو‌ و به طور کل آب و برق ۱۸۲ روستا قطع شده است. در محله‌هایی که ژنراتور برق وجود دارد روزانه فقط ۵ ساعت می‌توان برق تأمین کرد. به دلیل این‌که مرکز اصلی گازوئیل تربه‌سپی مورد هدف قرار گرفته است، در منطقه سوخت رو به اتمام است.

در تربه‌سپی و روستاهای اطراف آن به طور کل ۱۲۰ هزار نفر در بی‌آبی و بی‌برقی به سر می‌برند و به دلیل عدم وجود سوخت پیش‌بینی می‌شود که پس از مدتی ژنراتورهای تولید برق نیز از کار بیافتند. همچنین در منطقه‌ی تربه‌سپی ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۱۵۰ مدرسه به دلیل حملات از تحصیل بازمانده‌اند.

مزگین لزگین اهل روستای گر بکَلِی تربه‌سپی است، همراه خانواده‌اش حدود ۲۰ سال است که در منطقه‌ی تربه‌سپی زندگی می‌کنند. دستیار ریاست مشترک تربه‌سپی است. مزگین در رابطه با حملات و این وضعیت نامناسب که بر اثر حملات ایجاد شده است و به خدماتی که انجمن‌ها ارائه می‌دهد اشاره کرد.

مزگین لزگین در ادامه به شدت گرفتن حملات دولت اشغال‌گر ترکیه که از ۱۳ ‌ژانویه به زیرساخت‌های منطقه و مورد هدف قرار دادن مراکز سوخت، ایستگاه‌های برق، مراکز بهداشتی و مدارس و مکان‌هایی که نیازهای مردم را برآورده می‌کنند، اشاره کرد و در ادامه‌ی سخنانش اعلام کرد به دلیل این حملات سوخت در منطقه رو به اتمام است و ژنراتورها که قبلا ۸ ساعت برق تولید می‌کردند و اکنون به دلیل کمبود سوخت تنها قادر به تولید ۵ ساعت برق هستند و بعید نیست که منطقه از این ۵ ساعت نیز محروم گردد.

کودکان به دلیل ترس بیمار شده‌اند

مزگین لزگین به تأثیرات روانی این حملات بر کودکان اشاره کرد و گفت، تعداد زیادی از کودکان از ترس حملات بیمار شده‌اند و این حالت روانی باعث شده است که با صدای عادی نیز دچار آشفتگی و اضطراب ‌شوند. همچنین آینده‌ی فرزندان آن‌ها به دلیل آسیب به بخش آموزش و اختلال در آموزش در نتیجه حملات نامشخص است.

آب برای یک چهارم ساکنین منطقه کافی نیست

لزگین به این اشاره کرد که بر اثر خسارات ناشی از حملات آب قطع شده است و خلق از چاه‌هایی که خود حفر کرده‌اند استفاده می‌کنند، اگر این‌ چاه‌ها و خدمات شهرداری نبود، یک قطره آب در منطقه پیدا نمی‌شد‌، اما این آب نیز برای یک چهارم ساکنین منطقه کافی نیست. هم منطقه وسیع است و هم صدها روستا وجود دارد. شهرداری خلق تا حدی می‌تواند خدمات ارائه دهد و تاکید کرد که به عنوان انجمن خلق نیز با تمام توان و امکانات موجود سعی می‌کنند به خلق کمک نمایند.