تصویر

«دولت ترکیه، انقلاب زنان را تهدیدی برای خود محسوب می‌کند»

شيراز حَمو، عضو هماهنگی كنگره استار، با جلب توجه به حملات دولت تركيه عليه زنان، گفت كه دولت تركيه پروژه ملت دموكراتيك را كه از سوی زنان رهبری می‌شود را تهديدی برای خود محسوب می‌کند.

شیراز حَمو، عضو هماهنگی کنگره استار، در رابطه با حملات دولت ترکیه علیه زنان در شمال و شرق سوریه با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

شیراز حَمو در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه حملات ترکیه جنایت جنگی است، اظهار کرد: «حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه جنایت جنگی و عملی غیراخلاقی است. دولت ترکیه اهداف بسیاری از این حملات دارد. به دلیل توسعه ملت دموکراتیک در منطقه و رهبری زنان، این مناطق مورد هدف قرار گرفته‌اند. از آنجا که این انقلاب در سراسر جهان طنین‌انداز شده است، به همین دلیل به ترسی برای دولت ترکیه تبدیل شده است. دولت ترکیه می‌خواهد یک جامعه برده بسازد، بنابراین پروژه ملت دموکراتیک را یک تهدید بزرگ می‌بیند.

دولت ترکیه در حملات خود زنان و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد. در ۲۸ اوت ۲۰۲۴، خالده عیسی و پسرش هژار سلیمان هدف قرار گرفتند. دایه خالده، زنی که همواره روحیه میهن‌دوستی داشت، هدف حملات دولت ترکیه قرار گرفت. پروژه‌هایی که زنان آن را رهبری کنند، برای دولت ترکیه تهدید محسوب می‌شود. دولت ترکیه زنان را هدف قرار می‌دهد زیرا می‌داند اراده‌ای که در شمال و شرق سوریه بوجود آمده است، اراده زن آزاد است و او جوامع را مدیریت می‌کند و کمونالیسم را ایجاد می‌کند.»

شیراز حَمو با بیان اینکه زنان بدلیل حملات دولت ترکیه با خطرات بزرگی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: «زنان در مناطق شمال و شرق سوریه با خطرات جدی مواجه هستند، ولی در برابر آن تشکل‌های زنان در این مناطق با خشونت مبارزه می‌کنند.»

شيراز حَمو عضو هماهنگی كنگره استار با اعلام اينكه با همه زنان ارتباط برقرار خواهند کرد، گفت: «ما به عنوان كنگره استار و جنبش‌های مبارزاتی زنان در منطقه تلاش می‌كنيم كه هميشه در جامعه حضور داشته باشيم و با همه زنان ارتباط برقرار کنیم. زنان باید متحد شوند تا بتوانیم از زنان در برابر حملات محافظت کنیم.»