فعال اهل سویدا خطاب به خلق کورد: بیایید متحد شویم

فعال سیاسی؛ مروان حمزه در استان سویدا گفت: "اپوزیسیون سوریه شکست خود را از هر لحاظ نشان داده است. از هر کورد آزادیخواه در شمال و شرق سوریه درخواست می‌کنیم، از انقلاب ما پشتیبانی کرده و متحد شویم".

چند روزی است که اعتراضات و تظاهرات علیه رژیم سوریه در استان سویدا برگزار می‌شود. مغازه‌داران و موسسات عمومی نیز دست به اعتصاب زده اند. مروان حمزه فعال سیاسی با خبرگزاری فرات (ANF) در مورد تحولات اخیر در سویدا صحبت کرد.

حمزه اعلام کرد که راهپیمایی‌های اعتراضی وارد هفته دوم شده و گفت: "زنان، دانشجویان، شیوخ قبایل و همه اقشار جامعه در تظاهرات شرکت کرده اند. در روزهای اخیر برادران و خواهران بادیه‌نشین ما از قبایل جنوبی نیز در این اعتراضات به ما پیوستند. این اعتراضات پس از افزایش قیمت نفت توسط رژیم آغاز شد و در نتیجه قیمت تمام کالاها افزایش یافت و شهروندان نمی‌توانند با این قیمت‌ها زندگی خود را تامین کنند".


مروان گفت: " اگر رژیم ۱۵ درصد از درآمدهای نفتی خود را به نفع مردمش خرج می کرد، ما بهتر از کشورهای حاشیه خلیج زندگی می کردیم. رژیم سوریه اصرار دارد که ما در فقر زندگی کنیم و مانند برده با ما رفتار می کند. در انقلابی که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و همچنان ادامه دارد، در ابتدا سویدا خود را به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای انقلاب مطرح کرد و اکنون نیز تا رسیدن به هدف متوقف نخواهیم شد."

مروان حمزه فعال سیاسی در پایان سخنانش اعلام کرد: "تظاهرات تا نابودی رژیم سوریه ادامه خواهد داشت. دیروز فعالان به شعبه حزب بعث رفتند، همه کارمندان را اخراج کردند و کنترل کامل شعبه را به دست گرفتند. تمام شاخه‌های حزب در همه روستاها نیز بسته شد و حزب بعث در سویدا پایان یافت.

وقتی این رژیم سقوط کرد و زندگی سیاسی به روال عادی برگشت، همه افراد حزب بعث باز خواهند گشت و ما از آنها به عنوان حزبی دور از قدرت استقبال خواهیم کرد. ما به مبارزه دموکراتیک اعتقاد داریم، به کار نهادها و به آزادی همه معتقدیم و نمی خواهیم استان سویدا را از سوریه جدا کنیم. سویدا بخشی از سوریه است. حتی اگر رژیم سوریه سقوط کند، ما نمی پذیریم که احزاب سیاسی مانند اپوزیسیون سوریه نماینده ما باشند. اپوزسيون سوری شکست خود را از هر جهت نشان داده اند. ما همچنین از همه مبارزان آزادی خواه کورد در شمال و شرق سوریه می خواهیم که از انقلاب ما حمایت کرده و متحد شویم".