فراخوان گسترش مبارزات برای آزادی عبدالله اوجالان

خالد الحسن، یکی از اعضای ابتکار عمل برای آزادی رهبر آپو در سوریه، اظهار داشت که باید مبارزه مؤثرتری برای آزادی عبدالله اوجالان انجام شود.

خالد الحسن، یکی از اعضای ابتکار عمل برای آزادی رهبر آپو در سوریه و همزمان عضو مجلس دموکراتیک خلق در اداره خودگردان شمال‌وشرق سوریه به بیانیه‌ی با امضای یک هزار وکیل‌مدافع جهت آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره نمود و گفت: «چند روز پیش یک هزار وکیل دادخواستی را با درخواست‌های قانونی برای پایان‌دادن به اسارت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان امضا و ارائه کردند.»

خالد الحسن گفت: «برای حل این معضل ما به سازمان‌های حقوق بشر و جریانات آزادیخواه در سراسر جهان فراخوانی صادر نمودیم. می‌دانیم که با پرونده رهبری برخورد ریاکارانه وجود دارد، زیرا تمامی مراجعات و درخواست‌های مراکز ذیربط و نهادهای حقوق بشری بی‌پاسخ مانده است.»

خالد الحسن چنین ادامه داد: «ما خواستار اجرای عدالت در رابطه با زندانیان سیاسی بالای ۷۰ سال جهت سپری‌کردن بقیه عمر خود در کنار خانواده و عزیزانشان شدیم. برای اینکه رهبر عبدالله اوجالان بتواند وضعیت سلامتی خود را توضیح دهد، درخواست نمودیم تا با نزدیکان خود ملاقات کند.»

خالد الحسن با بیان اینکه کمپینی که در خاورمیانه آغاز شده، روز به روز در حال گسترش است چنین گفت: «ما از عموم مردم منطقه می‌خواهیم به میدان بیایند و دست به‌کار شوند. همچنین برای حل و فصل پرونده رهبر عبدالله اوجالان از وکلای جهان خواستیم تا ترکیه و افکار عمومی را تحت فشار قرار دهند.»