فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق یاد فرمانده خبات دِریک را گرامی داشت

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق (YPG) : «دستاوردهایی که امروز در روژاوای کوردستان و شمال و شرق سوریه به دست آمد با فداکاری شهید خبات دِریک و ۱۲ هزار شهید به دست آمد.»

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق (YPG) به مناسبت دوازدهمین سالگرد شهادت بنیان‌گذار یگان‌های مدافع خلق خبات دِریک بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

بیانیه به شرح زیر است:

«رفیق خبات در سنین جوانی تحت تأثیر اندیشه‌های رهبر آپو قرار گرفت و از این طریق با جنبش آزادی کوردستان آشنا شد. او مستقیماً با آموزش‌هایی که از خود رهبر آپو گرفت، راهی کوه‌های آزاد کوردستان شد. رفیق خبات که در مدت کوتاهی در عرصه نظامی در کوهستان‌های کوردستان پیشرفت کرد، به عنوان یک رزمنده و فرمانده در بسیاری از زمینه‌ها به بهترین نحو به وظیفه خود عمل کرد. او پس از ایفای موفقیت‌آمیز نقش پیشاهنگی خود در مراحل حساس توسعه جنبش آزادی کوردستان، در برابر جنبش‌های مردمی که در سراسر سوریه و روژاوای کوردستان به وجود آمد سکوت نکرد و به زادگاه خود بازگشت. او بر اساس اندیشه‌ها و فلسفه رهبر آپو مقدمات اولیه انقلاب روژاوا را انجام داد. در ازای فعالیت ۲۰ ساله رهبر آپو در منطقه روژاوا، پایه و اساس الگوی ملت دموکراتیک که شامل همه مردم است، تحت رهبری رفیق خبات اجرا شد. وی خاطرنشان کرد که جامعه علاوه بر ایجاد نیروی دفاع از خلق، نیازمند ساماندهی و مدیریت خود است و در این زمینه در ساماندهی مردم پیشقدم شد. با برقراری ارتباط مستقیم با هر بخش از جامعه، به جوانان و جامعه آموخت که سازماندهی جوانان یک ضرورت است تا جوانان که نیروی پویای جامعه هستند، حرف اول را بزنند. با این کار جوانان را توانمند کرد و جوانان نقش خود را در لحظه‌های حساس انقلاب ایفا کردند.

رفیق خبات بر این عقیده بود که هر خلقی که می‌خواهد در میان خلق‌های جهان جای بگیرد، اول از همه باید قدرت دفاع از خود را داشته باشد، اگر خلقی نتواند از خود دفاع کند شکست می‌خورد. بر این اساس تلاش زیادی برای ایجاد نیروی نظامی انجام داد و راه را برای تشکیل یگان‌های مدافع خلق (YPG) هموار کرد. یگان‌های مدافع خلق که با انقلاب ۱۹ جولای تأسیس شد، به دلیل ارزش‌ها و دستاوردهای انسانی که ایجاد کرد، در مدت کوتاهی در جهان به رسمیت شناخته شد و مورد استقبال قرار گرفت. نیرویی که امروز در روژاوا و سوریه بیشترین مبارزه با تروریسم را دارد و بسیاری از تبهکاران و تروریست‌ها را از بین برده است، خود یگان‌های مدافع خلق است. بنابراین، اگر یگان‌های مدافع خلق امروز مورد استقبال مردم تحت ستم قرار گرفته است، به یمن شهید خبات درک و هزاران همرزم شهید ماست. اگر ترس و اضطرابی که داعش در دنیا ایجاد کرده از بین رفته است، به دلیل نیرویی است که شهید خبات رهبری کرد و نماینده روحیه اوست.

رفیق خبات که نه تنها نیرویی مبتنی بر خوددفاعی ایجاد کرد، بلکه برای توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آن مبارزه کرد، امروز پیشرو همه تحولات است به همین دلیل هدف نیروهای ضد- انقلاب قرار گرفت و در اثر خیانت به شهادت رسید، واقعیت چنین مبارزه‌ای همین است.

دستاوردهایی که امروز در روژاوا کوردستان و شمال و شرق سوریه به دست آمد به یمن فداکاری شهید خبات درک و ۱۲ هزار شهید به دست آمد. همه ما باید پیرو راه فرمانده خبات و همه شهدای خود باشیم. هر کس بر این اساس مبارزه می‌کند، باید مبارزه فرمانده خبات درک را اساس قرار دهد. اوایل انقلاب با اینکه فرصت کم داشتیم اما در سایه شهید خبات قدم‌های بزرگی برداشته شد. ما امروز فرصت داریم و لازم است هر فردی به اندازه توان و توانایی خود مبارزه برای آزادی را گسترش دهد. برای اینکه میهن بهتری را برای نسل‌های جدید بگذاریم، باید سازمان خود را تقویت کنیم، از دستاوردهای خود محافظت کنیم و آزادی را تضمین کنیم.»