گرامی‌داشت یاد شهدای قتل‌عام پاریس در تل براک و شداده

مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای قتل‌عام پاریس در تل براک و شداده برگزار شد. در این مراسم از دولت فرانسه خواسته شد تا این قتل‌عام‌ها را روشن کرده و عاملان آن را مجازات کند.

کنگره استار در یازدهمین سالگرد شهادت سکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز در منطقه تل براک و شداده در کانتون جزیر یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

کنگره استار شداده سمیناری را با حضور مردم منطقه در محل شهرداری برگزار کرد. در این سمینار، عضو کنگره استار، احلام محمد به بیان جایگاه شهدا پرداخت و از همه مردم خواست تا به ارزش‌های آزادی و استقلال که سه شهید برای آن جان خود را فدا کردند، پایبند باشند.

سپس فیلمی در مورد زندگی سه شهید پخش شد.

در تل براک، ده‌ها تن از مردم منطقه، اعضای سازمان‌های مدنی و نظامی و احزاب سیاسی در مراسم یادبود شرکت کردند.

عضو شورای زنان حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) آهین علی سمیناری را در تراس شورای منطقه برگزار کرد و در مورد نقش سه شهید صحبت کرد و از دولت فرانسه خواست که حقیقت این قتل‌عام‌ها را فاش کند و عاملان آن را مجازات نماید.

قامشلو

سمیناری با حضور اهالی روستا و اعضای شورای شهرداری عین دیوار در روستای زهیریه برگزار شد. در این سمینار روژینا تمه یکی از اعضای شورای زنان شهرداری عین دیوار در مورد زندگی این سه شهید صحبت کرد. روژینا گفت: «رفیق سکینه زنان سنتی و آداب و رسوم کلاسیک را رد می‌کرد و از ارزش‌های مقدس محلی که در آن بزرگ شده بود محافظت می‌کرد. او مبارزه خود را در کارگاه‌ها شروع کرد اما نه برای پول. کار او در کارگاه‌ها شناسایی جوانان بود. با آنها بحث می‌کرد و راه رو به جلو را به آنها نشان می‌داد تا بتوانند به پ‌ک‌ک بپیوندند و ایده‌ها و تفکر آزاد داشته باشند.

شهید فیدان نیز مبارزات خود را در فرانسه با تحصیل در انجمن‌های کوردی آغاز کرد. او یکی از اعضای کنگره ملی کوردستان بود که در بروکسل مستقر بود. او در جنبه‌های سیاسی جامعه در فرانسه، بلژیک و حتی آلمان شناخته شده بود، او به موضوع زنان حساس بود و در بسیاری از مجامع بین‌المللی شرکت می‌کرد.

رفیق لیلا نیز از اعضای گروه جوانان کورد بود و در فرانسه و آلمان زندگی می کرد».

این سمینار با شعارهای «ژن ژیان آزادی »، «آزادی زن آزادی جامعه است» و «بدون رهبری زندگی ممکن نیست » به پایان رسید.