حمید العبید: در حملات صورت گرفته به عین عیسی، روسیه با دولت ترکیه همکاری می‌کند

حمید العبید، ریاست مشترک مجلس کانتون گری سپی اعلام کرد که روسیه اجازه می‌دهد که دولت اشغالگر ترک حملات خود را به عین عیسی ادامه بدهد. هدف نیز اینست که بر نیروهای سوریه دمکراتیک فشار وارد کرده و مطامع و منافع نظامی خود را به پیش برده و تامین نماید.

حمید العبید ریاست مشترک مجلس کانتون گری سپی در رابطه با افزاش تلاش‌های دولت ترک برای حمله به منطقه عین عیسی و مناطق اطراف آن و سکوت روسیه به عنوان حافظ صلح در این منطقه با خبرگزاری هاوار گفتگویی را انجام داده است.

حمید العبید در آغاز این گفتگو سکوت نیروهای حافظ صلح روسی را در مقابل دولت ترک محکوم کرده و در این باره اظهار داشت: تا کنون روسیه پایگاههای نظامی خود را در عین عیسی حفظ کرده است، اما در مقابل روسیه وظایف خود را در رابطه با حفظ صلح انجام نداده است و دولت ترک نیز با همکاری روسیه سطح این حملات را افزایش داده است. روسیه نیز می‌خواهد از این موقعیت ایجاد شده به نفع خود بهره‌برداری کند.

العبید تاکید نمود که باید خلق‌های منطقه به وعده‌های روسیه به عنوان حافظ صلح در این منطقه اطمینان نداشته باشند. همچنین اظهار داشت که خودمدیریتی در منطقه به تمامی توافقات بین‌المللی که در نتیجه توافق سوچی بعد از کتبر ۲۰۱۹ بین نیروهای سوریه دمکراتیک و ارتش ترک منعقد شده است احترام می‌گذارد. 

دولت اشغالگر ترک در نتیجه حملات وحشیانه‌ای که در ۹ اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شده بود، شهرهای گری سپی و سریکانی را به اشغال درآورده است. العبید در بخش دیگری از گفتگوی خود اظهار داشت که روسیه مانند نیروی تامین کننده صلح در این منطقه وارد این نواحی شده است، و دولت اشغالگر ترک نیز در مقابل سطح آتش خود را در این مناظق افزایش داده است. العبید همچنین اظهار داشت که روسیه با همکاری دولت ترک تلاش می‌کند تا بر نیروهای سوریه دمکراتیک فشار وارد کرده و این منطقه به نیروهای رژیم اسد تحویل داده شود.

ریاست مشترک مجلس کانتون گری سپی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار اظهار داشت: در مقابل تمامی تلاش‌های صورت گرفته و طرح‌های اشغالگرانه دولت ترک، غیر از مقاومت و حمایت نیروهای سوریه دمکراتیک راه دیگری وجود ندارد.

حمید العبید ریاست مشترک مجلس کانتون گری سپی از جامعه بین‌المللی و رهبری آمریکا درخواست نمود که حملات دولت اشغالگر ترک و ارعاب و تهدیدهای این دولت را متوقف کرده و از خلق‌های شمال-شرق سوریه و مقاومت نیروهای قهرمان سوریه دمکراتیک در مقابل حملات وحشیانه حمایت کرده و از تلاش‌های نیروهای سوریه دمکراتیک برای آزادی مناطق اشغال شده حمایت کنند.