حداقل ۶۲ نفر در ماه اوت در عفرین ربوده شدند

در شهر کوردی عفرین که توسط دولت ترکیه اشغال شده است، طی یک ماه حداقل ۶۲ نفر ربوده شدند که ۶ نفر از آنها زن هستند. همچنین ۴ شهرک استعماری جدید ساخته شد.

ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش به جنایات خود علیه ساکنان اصیل کانتون عفرین اشغالی از قبیل آدم‌ربایی، کشتار، تجاوز جنسی، تغییر جمعیت و قطع درختان در برابر دیدگان جهانیان ادامه می‌دهند.

سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه اعلام کرد که در ماه اوت شهروندی به نام علی نوری (۶۵ ساله) اهل روستای آنقَله از توابع منطقه شیه در عفرین اشغالی به قتل رسیده است.

زمانی که علی نوری در جاده شیه - آنقَله سوار موتورسیکلت خود بود، خودروی گروه تبهکار "امشات" با وی برخورد کرد.

دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش ۶۲ شهروند از جمله ۶ زن را ربودند و یکی از این زنان مورد تجاوز تبهکاران قرار گرفت.

این سازمان اعلام کرد که بیشتر ربوده‌شدگان شهروندانی هستند که وعده‌های دروغین جبهه ملی کوردستان سوریه (ENKS) را باور کرده و به تازگی آنها را به عفرین بازگردانده بودند.

علاوه بر این، دولت اشغالگر ترکیه و تبهکاران و ساکنان خارجی آن، ۴۵۰ اصله درخت را در این کانتون قطع کردند تا بسوزانند و ده‌‌ها هزار هکتار از اراضی کشاورزی و جنگل‌ها را سوزانده‌اند.

دولت اشغالگر ترکیه در چهارچوب تغییر جمعیتی در عفرین، در ماه اوت گذشته یک شهرک استعماری با نام "اهل الخیر" با همکاری سازمان‌های سواسیه و سازمان توسعه اجتماعی و حمایت انسانی  سازمان ملل در نزدیکی روستای کفروم منطقه شیه ساخته است و شروع به اسکان دادن خانواده‌های تبهکاران در آن کرد. ۱۰۰ ساختمان در این شهرک ساخته شده است.

دولت اشغالگر ترکیه همچنین با همکاری سازمان‌های عربی خلیج، یک شهرک جدید استعماری در نزدیکی روستای خزویه در منطقه شیراوا ساخت که تعداد ساختمان‌های آن مشخص نشده است.

در شمال مستعمره «کویت‌رحمه» در منطقه‌ی جندریسه نیز شهرک استعماری جدیدی ساخته شد. همچنین شهرک استعماری دیگری در نزدیکی روستای مِیرَمین در منطقه‌ی  شیراوا ساخته شده است.

به گفته ناظران، دولت اشغالگر ترکیه به جنایات وحشیانه خود علیه ساکنان اصلی کانتون عفرین اشغالی با هدف ترساندن و مهاجرت آنها و تغییر بافت جمعیتی در این کانتون ادامه می‌دهد.