هدیه یوسف: با مقاومت اهداف توطئه بین‌المللی خنثی شد

هدیه یوسف گفت: توطئه بین‌المللی تنها علیه رهبر اوجالان نبود، بلکه همزمان علیه تمامی خلق‌های فرودست در خاورمیانه بود و تایید کرد که مقاومت رهبری در زندان امرالی و مقاومت نیروهای مدافع خلق و خلق کوردستان توطئه را نابود کرد.

با شعار «انزوا، انکار و خیانت دیگر بس است، زمان آزادی فرا رسیده است»، مجلس کانتون عفرین به منظور  محکومیت و اعتراض به توطئه بین‌المللی تظاهراتی پر خروش را برگزار کرد.

دهها هزار نفر از ساکنان منطقه عفرین در جاده شهرک بابینوس و منطقه فافین گردهم آمدند. شرکت‌کنندگان در این راه‌پیمایی با بر افراشتن پرچم‌های سیاه، تصاویر عبدالله اوجالان و پلاکاردهایی را تحت عنوان "خورشید روژآوا از امرالی بر‌می‌خیزد، نمی‌توانید روز ما را تاریک کنید" در دست گرفته بودند. راهپیمایی با شعارهایی در حمایت از مقاومت چندین ساله رهبر آپو در زندان امرالی، مقاومت نیروهای مدافع خلق در گاره و محکومیت توطئه بین‌المللی آغاز شد.

تظاهر کنندگان به سوی میدان مدرسه الأسواق حرکت کرده و در این منطقه میتنیگی برگزار شد. در یکی از بخش‌های این مراسم صدای ضبط شده رهبر آپو در رابطه با سیاستهای دولتهای سرمایه‌داری در رابطه با کورد، سریانی، آسوری و عرب و لزوم اتحاد خلق کورد برای تظاهر کنندگان ضبط شد.

بعد از آن هدیه یوسف عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک سخنرانی نمود. هدیه یوسف در این باره اظهار داشت: دولتهای کاپیتالیستی با اطلاع از افکار و اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان و اطلاع از نقش و تاثیر گذاری وی بر سیاستهای خاورمیانه و کوردستان، توطئه‌ای بین‌المللی را آغاز کردند تا مانع از انتشار افکار و اندیشه‌های رهبر آپو شده یا آن را محدود کنند.

هدیه یوسف در ادامه سخنان خود اظهار داشت که یکی از طرح‌های آنان این بود که با دست‌زدن به سیاستهایی که پیش از این در مقابل قیامهای کوردی شکل داده بودند، یعنی قتل رهبران و پیشاهنگان عصیانهای کوردی، فشار و حمله به انقلابیون کورد، خلق کورد را تمامی به تسلیم وادارند. اما با انتشار و گسترش افکار و اندیشه‌های رهبر اوجالان و مقاومت وی، این تلاش‌ها نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند. به همین دلیل توطئه  بین‌المللی گسترده‌ای را آغاز کردند که ۵۲ کشور برای دستگیری رهبر آپو در آن سهیم بودند.

هدیه یوسف در ادامه سخنان خود افزود: در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ علیرغم درخواست رهبری، دولت‌هایی که ادعا می‌کنند دمکرات بوده و حقوق بشر را مراعات می‌کنند، از پذیرفتن وی در کشورهایشان خودداری کردند. در همین رابطه است که رهبری به قربانی توطئه‌ای بین‌المللی با رهبری آمریکا و دولت ترک تبدیل می‌شود. هدیه یوسف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که پاسخ رهبر اوجالان به توطئه این بود که پروژه ملت دمکراتیک، حل مشکلاتی که سرمایه‌داری ایجاد کرده است را آغاز نمود. این یکی از پاسخ‌های رهبری به توطئه بود.

هدیه یوسف در سخنرانی خود اعلام نمود که اهداف توطئه بین‌المللی محقق نشدند، اما تا کنون از تمامی راه‌های ممکن تلاش کرده‌اند تا توطئه به اهداف خود دست پیدا کند. از این طریق است که دولت اشغالگر ترک با حمایت روسیه و آمریکا به حملات نظامی علیه روژآوای کوردستان، شنگال و کوه‌های دیگر کوردستان دست می‌زند. در این رابطه هدیه یوسف اظهار داشت که مقاومت نیروهای مدافع خلق در هفتانین، گاره و تمامی کوه‌های کوردستان و مقاومت اهالی روژاوا، خود پیروزی دیگری در مقابل توطئه به شمار می‌رود.

هدیه یوسف در خاتمه سخنان خود از تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط حقوق بشری درخواست نمود که برای آزادی رهبر آپو تمامی امکانات خود را بکار بندند.