حملات در قامشلو سبب قطعی آب صدها هزار نفر شد

در نتیجه حملات دولت اشغالگر ترکیه به قامیشلو، بیش از ۴۵۰ هزار نفر بدون آب ماندند.

دفتر انرژی کانتون جزیره در شمال و شرق سوریه در رابطه با حملات اشغالگرانه بیانیه‌ای صادر کرد و این اطلاعات را به اشتراک گذاشت: «هواپیماهای جنگی دولت اشغالگر ترکیه ۹ بار توربین‌های گاز ایستگاه، توربین‌های متعلق به شرکت نفت رملان، بخش انتقال و حمل و نقل در ایستگاه برق سوِدیه را بمباران کردند. به همین دلیل ایستگاه به طور کامل متوقف شده و از کار افتاد.»

این دفتر همچنین اعلام کرد که در نتیجه بمباران ایستگاه برق، آب ده‌ها روستا و شهر این منطقه؛ دِرک، کوچرات، منطقه گرکه لگه، چلاخا، تل کوچر، تربسپیه، تل حمیس، شهر قامشلو و منطقه عاموده قطع شد. چون ایستگاه‌های آب در اثر قطع برق از کار افتاده و متوقف شدند.

همچنین اعلام شد که ۳ ایستگاه آب در قامشلو وجود دارد؛ هلالیه،ایوجه وجقجق که آب ۹ هزار خانه را تامین می‌کنند که متوقف شدند. ۱۲ حلقه چاه در درک نیز از کار افتادند که آب ۳۵۰۰ خانه را تامین می‌کردند.

بر اساس بیانیه این اداره، ۹ حلقه چاه در شهرک کشکه، ۳۶ حلقه چاه در منطقه چلاخا، ۱۴ حلقه چاه در منطقه تربسپی که آب ۱۹۰۰ خانه را تامین می‌کردند نیز متوقف شده است. ۱۰ حلقه چاه در منطقه تل حمیس و ۲۴ حلقه چاه در عاموده هم متوقف شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سه ایستگاه قامشلو و ۱۵۰ حلقه چاه آب حدود ۴۵۰ هزار نفر را تامین می‌کردند.

دولت اشغالگر ترکیه از ۱۳ ژانویه زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه را با پهباد و جنگنده بمباران می‌کند.